اختصاص سهمیه برنج و شکر در ماه محرم برای هیئت‌های مذهبی قم

اختصاص سهمیه برنج و شکر در ماه محرم برای هیئت‌های مذهبی قم

قم  

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر، سهمیه قابل توجهی از دو محصول برنج و شکر که در این ایام مصرف زیادی دارد برای هیئت‌های مذهبی قم درنظر گرفته شده‌ است.


در همین زمینه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این سازمان در ایام عزای سیدالشهدا(ع)‌ در ماه‌های محرم و صفر تعامل خوبی با هیئت‌های مذهبی استان به منظور تأمین اقلام غذایی مورد نیاز ایشان خواهد داشت.
محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قم، سهمیه مواد غذایی مصرفی هیئت‌های مذهبی استان پیگیری می‌شود و در این زمینه شاهد همکاری همه بخش‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ این ایام هستیم.
وی در همین زمینه تأکید کرد: اقلامی مانند برنج و شکر به هیئت‌هایی که مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند عرضه می‌شود.
وی با اشاره به نحوه توزیع این اقلام بین هیئت‌های مذهبی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌ منظور توزیع مناسب و بهینه مقرر شده‌ است توزیع اقلام از طریق شورای هیئت مذهبی استان قم و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی صورت بگیرد و تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی قم نیز گفت: یک‌هزار و ۳۳۸ تُن سهمیه برنج خارجی و شکر به‌ منظور استفاده در نذورات ماه‌های محرم و صفر هیئت‌های مذهبی و مجالس به استان قم اختصاص یافت.
سعید محمدی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۳۶ تُن سهمیه برنج خارجی و ۵۰۲ تُن سهمیه شکر برای نذورات ماه‌های محرم و صفر هیئت‌های مذهبی و مجالس استان تأمین شد.
وی ادامه داد: درصورت نیاز استان به سهمیه بیشتر برنج خارجی و شکر در این ایام، اقدام‌های لازم برای تأمین آن از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم انجام می‌شود. 
وی تأکید کرد: روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی در قم برای کمک به تنظیم بازار استان و آرامش مردم درماه‌های آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و ما در این زمینه از همه ظرفیت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای مردم قم استفاده خواهیم کرد.
در همین راستا مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: در ایام ماه محرم دست کم در هزار مسجد و حسینیه قم برپایی مجالس و هیئت‌های عزاداری را خواهیم داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه