مهرواره «با نور» در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود

با هدف هم‌افزایی کنشگران زن در راستای تحکیم خانواده

مهرواره «با نور» در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود

آیین افتتاح مهرواره «با نور» (مهرواره تخصصی بانوان برای حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد) دوشنبه سوم مرداد ماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در این آیین با بیان اینکه توجه به خانواده و ایجاد تکاپو و تلاش در آن مسئله‌ای مهم است، اظهار کرد: بی‌تردید بانوان در هر مسئله پیچیده‌ای وارد شده‌اند، تفاوت ایجاد کرده و سبب گره‌گشایی شده‌اند. تاریخ در این باره تصریحات متعددی دارد. 
وی  در ادامه تصریح کرد: محبوب‌ترین بنای الهی یعنی خانواده بهره‌ای از نور دارد و نقطه ثقل این بنا، بر تقدیر الهی زن قرار گرفته است، بنابراین بهترین راهکار در کمک به خانواده، ایجاد تمهیدات لازم برای نقش‌آفرینی مؤثر زنان است.
حجت الاسلام قمی ادامه داد: هرگاه بانوان در هر مسئله‌ای حتی فراتر از خانواده ورود کرده‌اند، گره‌گشایی‌های بزرگ را رقم زده و تأثیرگذار بوده‌اند. مسئله سبک زندگی نیز از مسائلی است که باید این جمعیت به آن اهتمام داشته باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بانوان مرکز ثقل جهاد تبیین هستند، تأکید کرد: بانوان به مراتب در جهاد تبیین موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند. امروز خانواده آماج اهداف دشمنان بشریت است از این رو اگر بانوان مصمم به حمایت از خانواده در موضوعات مختلف اعم از ازدواج، بهبود روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری و دیگر مسائل شوند به معنای واقعی اعجاز رخ می‌دهد.

استفاده از ظرفیت‌های بانوان در حل مسائل محلی
در ادامه مریم زادقاسمی، عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد مرکزی مهرواره با نور اظهار کرد: برگزاری این مهرواره با محوریت مسجد برای آن است که از مهم‌ترین کارکردهای مسجد، حل مسائل محلی است و مهم‌ترین مسائل محلی، مربوط به حوزه خانواده است.
وی ادامه داد: بانوان مؤثرترین کنشگران خانواده هستند، از این رو درصدد برآمدیم در «با نور» از ظرفیت آن‌ها برای حل مسائل محلی بهره بگیریم. وی با بیان اینکه مهرواره بانور در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش نخست مربوط به حل مسئله و شامل هفت محور و 44 مسئله مرتبط با خانواده می‌شود. این محورها عبارت‌اند از: ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی، اقتصاد در خانواده و سلامت در خانواده.
دبیر ستاد مرکزی مهرواره با نور ادامه داد: محور دوم مربوط به بخش روایت و خاطره‌نویسی شامل خاطرات زندگی تبلیغی بانوان شریکة‌الامام و کنشگران فعال حوزه خانه و خانواده می‌شود. وی تأکید کرد: برای هر دو بخش مهرواره محتوای آموزشی تولید و ضبط شده و کلاس‌های آنلاین به‌ویژه به منظور ایجاد مهارت در روایت‌نویسی برگزار می‌شود.
زادقاسمی درباره تقویم زمانی برگزاری مهرواره با نور ابراز کرد: ماه‌های محرم و صفر به دلیل فرصت مناسب تبلیغ برای برگزاری مهرواره انتخاب شده است. علاقه‌مندان تا اربعین حسینی فرصت شرکت دارند، پس از آن داوری‌ها در مراحل مختلف انجام شده و درنهایت 17 ربیع‌الاول همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) برگزیدگان معرفی می‌شوند. وی اضافه کرد: مهرواره با نور صرفاً در پی ایجاد فرصت رقابتی دو ماهه نیست بلکه می‌کوشد کنشگران از جامعه زنان را هم‌افزا کرده و با طراحی مدل پژوهشی، مسیری را برای تحکیم بنیاد خانواده طراحی و ترسیم کند.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: پس از افتتاح مهرواره، علاقه‌مندان می‌توانند عدد یک را به سامانه پیامکی 5000175 ارسال کنند تا لینک سایت و ثبت‌نام برای آن‌ها ارسال شود و پس از آن به ثبت‌نام و شرکت اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه