تشرف بدون محدودیت عمره‌گزاران در سال جدید قمری

تشرف بدون محدودیت عمره‌گزاران در سال جدید قمری

سعودی‌ها در آستانه آغاز سال 1444 قمری آماده حضور عمره‌گزاران داخلی و خارجی بدون اعمال محدودیت شدند و روز گذشته نیز کعبه و کوه صفا توسط متولیان مسجدالحرام شست‌وشو شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، با خروج تدریجی حجاج از سرزمین وحی و خلوت شدن مکه مکرمه، متولیان خانه خدا اقدام به آماده‌سازی مسجدالحرام به منظور حضور پرشور عمره‌گزاران داخلی و خارجی کردند.

باز شدن درهای کعبه برای شست‌وشوی فضای درونی خانه خدا
بر همین اساس، نیروهای امنیتی سعودی با حضور در مسجدالحرام برای ساعاتی فضای اطراف کعبه را بستند و شیخ عبدالرحمن سُدِیس، امام جماعت مسجدالحرام به همراه جمعی از متولیان مسجدالحرام وارد خانه خدا شدند و با گلاب و آب زمزم، فضای درونی کعبه را غبارروبی کردند.
در سال‌های گذشته گلاب مورد استفاده برای شست‌وشوی کعبه از مصر به عربستان ارسال می‌شد و پس از مدتی هم گلاب ناب محمدی از ایران اسلامی برای شست‌وشوی خانه خدا مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پس از مدتی دیگر سعودی‌ها گلاب مورد نیاز برای شست‌وشوی کعبه را از کشوری نگرفته و خودشان تهیه کردند.

کوه صفا در آستانه محرم شست‌وشو شد 
علاوه بر این، برخی از متولیان خانه خدا اقدام به شست‌وشوی کوه صفا کردند که در نزدیکی خانه خدا قرار دارد و زائران برای انجام عمره مفرده سعی صفا و مروه انجام می‌دهند.

برپایی عمره مفرده بدون محدودیت از اول محرم
سعودی‌ها برای برگزاری عمره مفرده بدون محدودیت در تعداد زائران پس از بیش از دو سال در حال آماده شدن هستند و از اول ماه محرم و آغاز سال ۱۴۴۴ هجری قمری، عمره‌گزاران خارجی نیز به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد و سعودی‌ها اعلام کرده‌اند در پذیرش زائران خارجی محدودیتی ندارند و همه زائران از کشورهای مختلف می‌توانند برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر کنند.
تعویض پرده خانه خدا هم در شب اول محرم انجام می‌شود. این امر در حالی است که هر ساله پرده کعبه در روز عرفه که حجاج در صحرای عرفات حضور داشتند، تعویض می‌شد.
​​​​​​​
حضور بیش از ۲۵۰ هزار حاجی در مکه مکرمه
هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ هزار حاجی در مکه مکرمه حضور دارند و روند انتقال حجاج برخی کشورها به پایان رسیده و برخی دیگر هم تا اوایل ماه محرم به کشورهای خود بازمی‌گردند. بازگشت حجاج ایرانی نیز یک روز پیش از ماه محرم به پایان می‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه