یاد امام زمان(ع) مانع سکولار شدن پدیده اربعین

حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد

یاد امام زمان(ع) مانع سکولار شدن پدیده اربعین

حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر می‌خواهیم روضه اباعبدالله و زیارت اباعبدالله و اربعین حسینی دچار سکولاریسم نشود، باید امام زمان(عج) را یاد کنیم.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی پویش «آغاز پیاده‌روی  زیارت اربعین از خانه امام زمان (مسجد سهله)» با حضور جمعی از فعالان اربعینی و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در محل مجمع راهبردی اندیشه مهدویت برگزار شد.
حجت‌الاسلام پناهیان در این نشست گفت: ما در زیارت عاشورا در دو جا از امام زمان(عج) یاد می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم ما را در معیت ایشان، خونخواه امام حسین(ع) قرار دهد. همان طور که در زیارت عاشورا توجهی به یاد امام عصر نمی‌شود، در پیاده‌روی اربعین هم چنین اتفاقی می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های امام حسین(ع) بسترسازی برای ظهور است، گفت: اگر کسی در اربعین به امام زمان توجه نکند، گویی فلسفه زیارت اربعین را متوجه نشده است. فلسفه زیارت اربعین یعنی مقدمه‌سازی برای ظهور امام. در زیارت اربعین می‌خوانیم «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ»؛ یعنی من آماده یاری شما هستم. اگر بخواهی امام حسین هزارو400 سال قبل را کمک کنی که معنا ندارد؟ شما وقتی امروز می‌گویید من آمدم به شما کمک کنم، در واقع آمده‌اید فرزندش مهدی را یاری کنید و وقتی می‌گویید آمدم امام زمان(عج) را یاری کنم، معنایش چیزی نیست مگر اینکه برای ظهور زمینه‌سازی کنیم. عبارت «فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ» گویای همین معرفت است؛ در این حدیث آمادگی و زمینه‌سازی برای حکومت امام مطرح شده است.
پناهیان ادامه داد: اگر می‌خواهید روضه اباعبدالله و زیارت اباعبدالله و اربعین حسینی دچار سکولاریسم نشود، باید امام زمان را یاد کنیم. باید بگوییم یابن‌الحسن ما به دنبال قدم‌های شما در این راه آمدیم. به حدی باید از امام یاد کنیم که ناظر بیرونی بگوید این اربعین برای امام حسین(ع) است یا امام زمان(عج)؟ ما با روضه اباعبدالله به انقلاب  اسلامی و دفاع مقدس و تثبیت و صدور حقایق انقلاب رسیدیم. با این عملیاتی که در اربعین انجام می‌دهیم آیا می‌توانیم کار را به سمت ظهور پیش ببریم؟
وی افزود: قدرت امام حسین(ع) همین امروز بیشتر از کل دارایی‌های ماست. وقتی ما با اربعین به سوی ظهور حرکت کنیم، مثل این است مانند تانک به سمت ظهور می‌رویم تا با یک اسلحه. ما نباید به توانایی‌های خود مغرور شویم بلکه به توان امام حسین(ع) توجه کنیم. الان نخ تسبیح جبهه مقاومت، خود اباعبدالله الحسین(ع) است. ما از موشک‌ها، اتحاد ملت‌ها از مقاومت مردم عراق و تمام صفات خوبی که از اباعبدالله الحسین گرفتیم، می‌خواهیم استفاده کنیم که بگوییم یا اباعبدالله، باز نصرت خود را ادامه بده، باز دست ما را بگیر و ببر. باید توجه کنیم از سر تفنن و فوق برنامه و حال و صفا به اربعین نمی‌رویم بلکه باید بدانیم مضطر و نیازمند اربعین برای یاری امام هستیم. از سوی دیگر محال است امام زمان (عج) اربعین را طراحی کنند و خودشان حضور نداشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه