اشتغال‌زایی برای ۷ هزار نفر با بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد صنعتی

اشتغال‌زایی برای ۷ هزار نفر با بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد صنعتی

با بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی تا پایان سال برای 7هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح کارخانه دوچرخه‌سازی بردسکن گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹۶ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است که از این طریق برای هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.
امیررضا رجبی افزود: 8درصد از اشتغال صنعت در کشور مربوط به خراسان رضوی است که این مهم در حوزه معدنی به ۱۲ درصد می‌رسد.

وی گفت: از 5هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، معدنی و تولیدی در استان ۳۷۰ واحد راکد هستند که ۲۰ واحد آن در شهرستان بردسکن است و طی امسال مشکلات تمامی واحد‌ها بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حوزه اشتغال گفت: ۳۷ بانک در کشور با نام‌های مختلف فعالیت می‌کنند در حالی که باید سه نوع بانک ارزی، ریالی و خاص داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین افزود: یک بانک در خیابان کوچکی در تهران 3هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه زمین و فضا دارد و این یعنی بانک‌ها وارد خرید و فروش و تجارت شده‌اند.
وی ادامه داد: باید مشخص شود طبق قانون چند درصد از درآمد معادن به شهرستان می‌آید و در کجا سرمایه‌گذاری می‌شود، باید برای فراوری محصولات معدنی سرمایه‌گذاری شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین گفت: فراوری را نباید بسته‌بندی ترجمه کنیم، زیرا فراوری یعنی اینکه از خاک، طلا بدست بیاوریم و آن را به صورت شمش هم صادر نکنیم بنابراین نباید طلا را به صورت شمش به کشور‌های دیگر صادر کنیم و دیگران آن شمش را به هزار نوع درآورند و با قیمت گزاف به دست ما برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه