طرح «استان بدون بیکار» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح «استان بدون بیکار» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه استان بدون بیکار بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد.


به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه استان بدون بیکار با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی افزود: براساس این تفاهم‌نامه طی مدت سه سال در بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ در نقاط مختلف استان اقدام‌های فراوانی انجام می‌شود.
وی گفت: در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه پروژه‌های عمرانی، طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب بنگاه‌محور و مشارکت مدنی و نیز طرح کانون‌های مردمی پیشرفت و آبادانی در روستاها و محلات مناطق محروم اجرا می‌شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: ارائه تسهیلات خرد اشتغال اجتماع‌محور، طرح‌های توانمندسازی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت، کمک به تکمیل مسکن اقشار کم‌درآمد و راه‌اندازی قرارگاه مرکزی امدادی از دیگر خدماتی است که در قالب این تفاهم‌نامه ارائه خواهد شد.
وی گفت: تعهد استانداری در این تفاهم‌نامه، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح‌های مورد نظر و واگذاری زمین و تسهیلات مرتبط است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز وظیفه تأمین منابع و سرمایه‌گذاری در این زمینه را بر عهده دارد.
وی گفت: پس از انجام اصلاحات مورد نظر و نهایی شدن تفاهم‌نامه در استان، پیش‌نویس برای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور ارسال می‌شود تا طی جلساتی با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های مربوط در تهران، تصمیمات نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه