۲ شهر استان همدان دارای نشان جهانی هستند

۲ شهر استان همدان دارای نشان جهانی هستند

همدان

  استاندار همدان گفت: در مجموع ۱۴ شهر و روستا در کل ایران دارای نشان و عنوان جهانی‌اند که از این تعداد، دو شهر آن در این استان واقع شده ‌است.


علیرضا قاسمی فرزاد در آیین گرامیداشت ششمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین افزود: شهر ملایر در استان همدان دارای دو نشان جهانی «انگور و مبلمان و منبت» و شهر لالجین نیز نشان جهانی «سفال» را دارد.
وی با بیان اینکه لالجین دارای یک قدمت تاریخی 800 تا هزار ساله در زمینه هنر سفالگری است، اظهار کرد: قدمت تاریخی هزار ساله هنر سفالگری در استان همدان مایه مباهات هر ایرانی است.
قاسمی فرزاد با تأکید بر توجه و تقویت حوزه گردشگری به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم گفت: هنر سفالگری، میراث گرانبهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ و هزار ساله تاریخ به ما رسیده است.
وی با بیان اینکه بدون اغراق خاک شهر لالجین هنرخیز است؛ زیرا سفالگری هنری نیست که در همه‌ جا یافت شود، تصریح کرد: پیشینیان و پیشکسوتان ما به درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفالگری است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته بوده است، تأکید کرد: هنرمندان سفالگر شهر لالجین چیره‌دست و در دنیا شاخص‌اند. قاسمی فرزاد گفت: خیلی از گردشگران دنیا به خاطر بازدید از شهر لالجین و هنر زیبای سفالگری به استان همدان سفر می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه