اتوبوس خونگیری در روستاهای کشور فعال می‌شود

اتوبوس خونگیری در روستاهای کشور فعال می‌شود

مازندران  

 مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از فراهم شدن مقدمات ورود اتوبوس سیار خونگیری برای سهولت در دریافت خون اهدا کنندگان در سطح روستاها نخستین بار با همکاری مجمع خیرین شهرستان آمل خبر داد.


مصطفی جمالی در نشستی با اعضای مجمع خیرین شهرستان آمل گفت: مجمع خیرین آمل با صرف هزینه حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس ویژه و تجهیز خونگیری در سطح روستاها و بخش‌های این شهرستان به عنوان پایلوت کشوری در امر خداپسندانه اهدای خون پیشگام شود.
وی با بیان اینکه دریافت روزانه بیش از ۴۰ تا ۵۰ واحد خونگیری توسط اتوبوس سیار، تأمین کننده نیاز خونی دست کم سه بیمار نیازمند به این فراورده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با همت مجمع خیرین شهرستان آمل دست کم تا سه ماه آینده فرایند اداری برای خرید و تجهیز اتوبوس سیار خونگیری در سطح روستاهای این شهرستان وارد مرحله اجرا و خونگیری از مردم شود.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مردم ساکن در روستاها و حتی مناطق صعب‌العبور علاقه‌مند به اهدای خون هستند؛ ولی به علت دوری از مرکز شهر، امکان اهدا وجود ندارد، گفت: با حمایت خیران و اضافه شدن اتوبوس‌های ویژه و سیار خونگیری، روند نیازهای کمبود خونی به بیماران نیازمند به خون و تأمین فراورده‌های خونی برطرف خواهد شد.
جمالی همچنین در خصوص درخواست سنددار شدن پایگاه انتقال خون آمل گفت: قرار شده با همکاری فرماندار شهرستان آمل و مجمع خیرین موضوع سنددار شدن این پایگاه نیز برطرف شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه