شهریور پرحادثه در انتظار اسکوچیچ

پشت پرده ابقای سرمربی تیم ملی

شهریور پرحادثه در انتظار اسکوچیچ

چهار روز پس از جلسه هیئت رئیسه در خصوص تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال، دومین نشست هیئت رئیسه برای بررسی وضعیت کادر فنی تیم ملی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد تا اعضای آن به همراه اعضای کمیته فنی در خصوص سرنوشت کادر فنی تیم ملی بزرگسالان تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.


هرچند شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی در خصوص قطع همکاری با اسکوچیچ در فضای رسانه‌ای مطرح شده بود، اما گویا در جلسه روز شنبه میرشاد ماجدی با حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان ، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود نظر اعضای هیئت رئیسه ادامه حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی است تا او به واسطه شناخت کامل از تیم و بازیکنان، تیم ملی را  درجام جهانی همراهی کند.
همزمان با این جلسه احسان اصولی در مشهد با خبرنگاران گفت‌وگو کرد تا به نوعی مقدمات کار را برای اعلام ابقای اسکوچیچ مهیا کند، البته اصولی هیچ نامی از مربی کروات به میان نیاورد اما با مرور جملات وی در این گفت‌وگو به راحتی قابل پیش‌بینی بود اسکوچیچ ابقا خواهد شد.

قهر و آشتی  مظلومی
صبح روز یکشنبه براساس قرار قبلی، اعضای کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کنار هم نشستند.
هرچند فدراسیون فوتبال تلاش کرد فضای حاکم بر جلسه را کاملاً دوستانه و پر مهر و محبت نشان دهد، اما قهر ناگهانی پرویز مظلومی و بیرون آمدن او از این جلسه نشان از این داشت که برخی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال حاضر به قبول سناریو ماجدی برای ابقای اسکوچیچ نیستند.
هرچند مظلومی با پادرمیانی رضائیان به جلسه برگشت، اما پس از چهار ساعت که این جلسه تمام شد، اعضای کمیته فنی از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کردند و احسان اصولی به عنوان سخنگو با خبرنگاران گفت‌وگو خواهد کرد، سخنگوی فدراسیون هم دقیقاً طبق پیش‌بینی روز شنبه خبر ابقای دراگان اسکوچیچ را اعلام کرد تا آب پاکی روی دست منتقدان او ریخته شود.
البته در این میان تحلیل‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و اصحاب رسانه صورت گرفت مبنی بر اینکه این معادله مربیگری تیم ملی فوتبال ایران همچنان دستخوش اتفاقات متعدد قرار خواهد گرفت و این ابقا تاریخ مصرف زیادی ندارد؛ چون با برگزاری انتخابات هشتم شهریورماه، رئیس جدید فدراسیون فوتبال می‌تواند این انتخاب را وتو کند و فرد مورد نظر خود را به عنوان سرمربی معرفی کند.

بیانیه فدراسیون در حمایت از اسکوچیچ
با این حال احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و مسئولیت نتایج برعهده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است. 
اظهارنظری که با واکنش منتقدان روبه‌رو شد، اما این پایان کار نبود، فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد هر کسی مقابل اسکوچیچ جبهه بگیرد با شدیدترین برخورد رو‌به‌رو خواهد شد.
مخاطب بیانیه فدراسیون فوتبال،شاید بازیکنان مخالف اسکوچیچ بودند که پیش از این در واکنش به استوری آزمون به نوعی نارضایتی خود را از وضعیت موجود نشان داده بودند، مثلاً مهدی طارمی هدف اصلی هیئت رئیسه بود، به ویژه پس از آنکه مصاحبه تند او علیه مدیریت فدراسیون و رفتار کادر فنی در اردوی قطر با عادل فردوسی پور منتشر شد و بازتاب بسیار زیادی در فضای مجازی داشت.

حمایت وزارت
وزیر ورزش و جوانان هم که صبح یکشنبه به مشهد سفر کرده بود، همزمان با برگزاری جلسه تعیین تکلیف تیم ملی به خبرنگاران گفت: به ماجدی هم گفته‌ام از انتخاب فدراسیون فوتبال حمایت خواهیم کرد و تمام پیش‌نیازهای موفقیت تیم ملی را برآورده می‌سازیم.همزمان با برگزاری این نشست در مرکز ملی فوتبال مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز با انتشار توییتی نوشت: وزارت ورزش و جوانان برای موفقیت تیم ملی هر هزینه‌ای که نیاز باشد را انجام خواهد داد، مهم‌ترین اصل، موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی است.

اسکوچیچ:یکدست می‌شویم
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تصمیم هیئت رئیسه این فدراسیون برای ادامه کار در تیم ملی فوتبال گفت: از حسن اعتماد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. من برای رسیدن تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ساعت‌ها وقت گذاشتم و با همکارانم تلاش زیادی انجام دادیم تا بتوانیم از شرایط سختی که پیش رویمان قرار داشت، عبور کنیم.
وی افزود: طبیعتاً نگاه ما پس از صعود به جام جهانی همین بوده و خواهد بود. از آقای ماجدی به عنوان نفر اول فدراسیون و بقیه عزیزان تشکر می‌کنم. شاید در اردوی گذشته مشکلاتی وجود داشت، اما طبیعتاً ما از همه نقطه نظرات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با یک تیم ملی خوب راهی جام جهانی شویم.
سرمربی تیم ملی فوتبال تأکید کرد: از امروز تمام توجهم به تیم ملی و آمادگی بازیکنان است؛ چون می‌خواهیم با اتحاد، یکدلی و انگیزه برای مسابقات جام جهانی آماده شویم. اردوی ماه سپتامبر برای ما خیلی مهم است و به همین دلیل از همه مردم ایران و همچنین کسانی که دلشان برای فوتبال و ورزش کشور می سوزد، می‌خواهم که از تیم ملی حمایت کنند. ما نگاهی به گذشته نداریم، آینده را می‌بینیم و در راه سختی که داریم باید تلاش دوچندان داشته باشیم.
اسکوچیچ یادآور شد: خیال مردم ایران راحت باشد که تمامی تمرکز کادر فنی و بازیکنان روی حضور پرقدرت در جام جهانی پیش رو خواهد بود و امیدوارم نتایجی قابل قبول در شأن ایران در قطر کسب کنیم.

خبرنگار: سینا حسینی 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه