رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی همدان

رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی همدان

همدان    

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره کشاورزی این استان خبر داد. 


جعفر کاویانی دلشاد اظهار کرد: از این تعداد بچه‌ ماهی، ۱۵ هزار قطعه با قیمت‌های کمکی سازمان جهاد در شهرستان‌های مختلفی چون  فامنین، بهار، کبودرآهنگ و نهاوند و ۱۰ هزار قطعه نیز توسط پرورش دهندگان ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شدند.
وی در ادامه  با اشاره به وجود ۴۶۴ واحد پرورش ماهی در سطح استان همدان با ظرفیت تولید 5 هزار و 700 تن افزود: از این تعداد واحد پرورش ماهی سطح استان تعداد ۲۴۱ واحد با ظرفیت تولید 4 هزار و 370 تن گوشت ماهی قزل‌آلا به واحدهای پرورش ماهی سردآبی و ۲۲۳ واحد با ظرفیت تولید هزار و 330 تن به منظور ترویج فرهنگ آبزی پروری و طبخ ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به واحدهای پرورش ماهیان گرم‌آبی اختصاص دارد.
کاویانی دلشاد در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱ واحد راکد پرورش ماهی سطح استان همدان با ظرفیت تولید ۳۲۰ تن فعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند، تصریح کرد: ظرف ۲۰ روز آینده ۱۰ واحد پرورش ماهی راکد دیگر نیز با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید باز خواهند گشت.
وی خاطرنشان کرد: برای فعال سازی واحدهای پرورش ماهی راکد تاکنون ۱۳ میلیارد تومان معرفی به بانک انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه