آزادسازی رودخانه‌های قزوین هزینه دارد

آزادسازی رودخانه‌های قزوین هزینه دارد

قزوین  

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با رفع ۶۸ فقره تصرف در بستر و حریم رودخانه‌های قزوین در سال جاری بیش از ۹ هکتار از محدوده رودخانه‌های استان آزادسازی شد.


حمید منصوری درباره اقدامات انجام شده در خصوص رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌های استان، اظهار کرد: در استان قزوین ۳۳هزار کیلومتر رودخانه و مسیل داریم که از نظر قانونی مشابه هم هستند و باید عملیات رفع تصرف و آزادسازی بستر و حریم به صورت مستمر برای آن‌ها اجرا شود.
وی افزود: تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده و هزینه‌های سنگین مالی و جانی را نیز به بهره‌برداران تحمیل کند. بنابراین باید با نظارت و رصد فعالیت‌ها مراقب باشیم تا بستر و حریم رودخانه‌ها مورد تجاوز و آسیب قرار نگیرد.
منصوری تصریح کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها می‌تواند به اراضی و محدوده پایین دست رودخانه‌ها نیز آسیب وارد کرده و نفوذ آب به سفره‌های آب زیرزمینی را دچار چالش کند.
این مسئول افزود: به طور میانگین سالانه ۳۰هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در استان رفع تصرف می‌شود که این کار حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد. وی اضافه کرد: امسال در محدوده رودخانه زیاران در شهرستان آبیک ۶۲ مورد رفع تصرف به مساحت 5.5 هکتار، در منطقه رزجرد حدود 5هزار متر، در محدوده شهرستان قزوین 2.5 هکتار و در محدوده شهرستان بویین زهرا یک هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه