می‌خواهم کاپیتان تیم ملی برابر انگلیس باشم

جهانبخش در مصاحبه با سایت دیلی‌استار:

می‌خواهم کاپیتان تیم ملی برابر انگلیس باشم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت دیلی‌استار از رویای نسل طلایی تیم ملی برای موفقیت در این دوره از جام جهانی صحبت کرده است. علیرضا جهانبخش در این گفت‌وگو صحبت‌های جالبی کرده که در ادامه آن را می‌خوانید:


 این گروه‌بندی آرزوی من بود
وقتی مشخص شدن تکلیف ایران در قرعه‌کشی جام جهانی را در ذهن تداعی می‌کنم، به یاد می‌آورم که در آن لحظات نگرشی به دور از ترس نسبت به گروه ایران در سومین جام جهانی متوالی داشتم. صادقانه بگویم، ما در حال تماشای قرعه‌کشی بودیم و پیش از اینکه آن‌ها برای انتخاب تیم سوم برای گروه سوم بروند، گفتیم اگر در گروه B قرار بگیریم فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. هافبکی که در هر دو دوره مسابقات برزیل و روسیه به عنوان یک فوق ستاره آینده‌دار حضور داشت، چالش بزرگی که در رویارویی با فینالیست یورو2020 با آن روبه‌رو هستند را منکر نمی‌شود. او اعتراف کرد «گروه بسیار بسیار سختی است. انگلیس، یکی از بهترین نسل‌هایی است که تا به حال داشته‌اند. آن‌ها می‌توانند همزمان سه تیم بسیار قدرتمند را به میدان بفرستند. امثال هری کین کیفیت بسیار بالایی دارد. من عاشق تماشای بازی سایر بازیکنان هم‌پستی‌ام مانند مارکوس رشفورد و جیدون سانچو هستم».


 بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی 
باوجود اینکه هافبک پرورش‌یافته زمین‌های خاکی قزوین در طول دوره مقدماتی جام جهانی ایران بازوبند را بسته بود، همچنان که هم‌تیمی‌هایش را پیش می‌برد باید در هر زمان، یک تلنگر هم به خودش بزند. جهانبخش در مورد کاپیتانی این‌طور توضیح داد: «این باور کردنی نیست. چیزی است که از کودکی آرزویش را داشتم. هر زمان فرصتی برای بستن بازوبند کاپیتانی داشته باشم، با تمام وجود این کار را انجام می‌دهم زیرا می‌دانم فوتبال چقدر برای مردم ارزش دارد. در دو جام جهانی اخیر نشان دادیم حریف آسانی نیستیم. ما واکنش‌ها را دیدیم. همه در مورد ایران به عنوان یک «تیم ملی» صحبت می‌کردند. این به این دلیل است که ما سخت کار کردیم و بار این مسئولیت را به دوش کشیدیم. 
غیر قابل باور بود. ما به دور بعدی نرسیدیم، اما واکنش مردم... ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ملت خود را سربلند کنیم. این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، بهترین استفاده را از آن ببریم و سخت کار کنیم زیرا گروه بسیار دشواری است. وقتی شما کسی هستید که تیمی را به نمایندگی از 85 میلیون نفر در بازی‌ها هدایت می‌کنید، این احساس بسیار غرورآفرین است».

نسل طلایی یاران
جهانبخش به عنوان نخستین مسابقه‌ای که با تماشای آن بزرگ شد، هنوز خاطرات سال 1377 را عزیز نگه داشته و حتی مهدوی‌کیا را بزرگ‌ترین الگوی خود می‌داند. «این یکی از بهترین نسل‌هایی است که ایران تا به حال داشته است، با ترکیبی خوب از جوانان و بازیکنان باتجربه. این واقعیت که ما خط حمله‌ بسیار خوبی داریم برای ما یک امتیاز بزرگ است. آینده بسیار درخشانی با تیم ملی داریم. این تیم به اندازه کافی قوی است و ظرفیت زیادی برای انجام کارهای بزرگ دارد، ما فقط به بهترین آماده‌سازی ممکن نیاز داریم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه