ناو «پهپادبر» دست بلند ارتش در آب‌های آزاد

رونمایی از ناودسته نیروی دریایی ارتش با قابلیت حمل جنگنده‌های بدون سرنشین

ناو «پهپادبر» دست بلند ارتش در آب‌های آزاد

نخستین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح روز گذشته رونمایی شد.


در آیین رونمایی از این ناودسته، انواع پهپادهای پیشرفته تولید دانشمندان ایرانی اعم از پهپادهای نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل۴ و باور۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز درآمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.
علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریاپایه و عمودپرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین ‌بار پهپادهای رزمی از زیردریایی تمام‌ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.
در این آیین امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت‌آمیز نخستین تمرین این ناودسته پهپادبر گفت: با توجه به خوی تجاوزگری نظام سلطه، لازم است روز به روز بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم که مهم‌ترین آن‌ها حوزه‌های نوپدید است و موضوع پهپادها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
موسوی تصریح کرد: پهپادهای رزمی و انهدامی دست بلند جمهوری اسلامی در پهنه آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند که هم در برابر تهدیدها ایجاد بازدارندگی کرده و هم در صورت ضرورت اگر اشتباهی از دشمنان سر بزند آن‌ها را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهند کرد. امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: با این دستاورد مهم، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود در عمق اقیانوس‌ها، در حوزه اشراف اطلاعاتی نیز کیلومترها دورتر از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی توان خود را ارتقا دهد.
بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مقامات ارتش، ناوشکن دماوند نیز با به‌روزترین تجهیزات با همت متخصصان داخلی ساخته شده‌ است و به زودی به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه