صنایع ‌دستی می‌تواند کلید گشایش اقتصاد ایران باشد

صنایع ‌دستی می‌تواند کلید گشایش اقتصاد ایران باشد

گلستان  

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان اینکه صنایع‌ دستی می‌تواند کلید گشایش اقتصاد کشور باشد، گفت: این هنر و حرفه به‌ عنوان زیرساخت گردشگری در منطقه‌ای جاذب گردشگر و مسافر باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. مریم جلالی پنجشنبه شب در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: ایجاد مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی بین‌راهی و همچنین سرویس‌های بهداشتی مناسب در طول مسیر از راه‌های اصلی موضوع مهمی برای رفاه حال مسافر و گردشگران است. وی بیان‌ کرد: باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای هم‌افزایی و حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان‌ کرد: بنیاد علوی، بنیاد برکت، تعاونی‌ها و موارد مشابه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنایع ‌دستی هستند که باید از آن در راستای حمایت از هنرمندان بهره برد.
جلالی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌ دستی گلستان افزود: صنایع‌ دستی این استان با توجه به سکونت اقوام مختلف از پیوست فرهنگی نیز برخوردار است.
معاون‌ وزیر میراث فرهنگی با اشاره به‌ ضرورت بهره‌مندی بیشتر از بازار کشورهای همسایه گلستان برای عرضه صنایع‌ دستی، تأکید کرد: بازارچه مرزی اینچه‌برون در استان مسئله مهمی در حوزه فروش محصولات صنایع‌ دستی است که باید روی ساختار و محتوای آن اقداماتی صورت گیرد. استاندار گلستان نیز در این جلسه از تدوین برنامه استراتژیک بخش گردشگری استان خبر داد و گفت: برنامه‌های استراتژیک ۳۰ بخش در حوزه‌های مختلف ذیل سند چشم‌انداز استان در حال تدوین است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه