درآمد روزانه یک میلیونی کودکان کار در اصفهان

درآمد روزانه یک میلیونی کودکان کار در اصفهان

اصفهان  

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به لاینحل ماندن معضل کودک کار و خیابانی، گفت: مقابله با کودک کار و خیابانی مقابله با معلول است، در حالی که باید به علت بپردازیم.


ولی الله نصر با اشاره به مسئولیت ۱۱ دستگاه در آیین‌نامه سازماندهی کودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: با ظرفیتی که از طرف دادستانی ایجاد شده و تشکیل پنج کارگروه تخصصی، اقدامات خوبی درحال اجراست؛ اما مهم‌ترین مشکل ما تکرار چرخه ورود کودکان کار اتباع خارجی به کار و خیابان است که این معضل همچنان لاینحل مانده است. وی گفت: مقابله با کودک کار و خیابانی مقابله با معلول است، در حالی که باید به علت بپردازیم، از جمله فقر، مشکلات اقتصادی و مهاجرت که سبب ورود برخی خانواده‌ها به حاشیه شهر شده و این خانواده‌ها به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی کودکانشان را به خیابان می‌فرستند.
وی با اشاره به مستمری ماهیانه نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر گفت: ما به طور میانگین می‌توانیم ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان مستمری بپردازیم. در حالی که درآمد این کودکان، خیلی بیشتر از مستمری ماهیانه ماست و گاهی حتی روزانه درآمد یک میلیون به بالا دارند. همین موضوع مشکلات ما را برای شناسایی و پوشش کودکان کار بیشتر می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه