ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اعلام کرد

ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت

همزمان با فرارسیدن دهه ولایت و امامت از عید قربان تا غدیر، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌شود. 
نمایشگاه حماسه گوهرشاد: با همکاری مؤسسه‌های بقاع متبرکه، به‌نشر و آفرینش‌های هنری نمایشگاهی با عنوان حماسه گوهرشاد از 21 تا 24 تیرماه در ورودی حرم مطهر رضوی برپا می‌شود که ضمن نمایش نقاشی‌های مرتبط با واقعه گوهرشاد، کتاب‌های مرتبط با موضوع گوهرشاد معرفی خواهد شد.
جشن‌های مردمی «شکوه ولایت»: «شکوه ولایت» عنوان جشن‌های مردمی است که در این دهه خجسته با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری و مشارکت تشکل‌های مردمی در اطراف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
برگزاری نمایشگاه مجموعه آثار خوشنویسی در خصوص امام علی(ع)،  شب‌شعر حماسه واژه‌ها و جشن امامت و ولایت در مجتمع امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده مؤسسه آفرینش‌های هنری در دهه ولایت و امامت است.
جشن‌های دانش‌آموزی: جشن نگین ولایت با حضور 3هزار دانش‌آموز و خانواده‌های آنان، مسابقه سحاب وفا، برگزاری جشن‌ها در مجموعه مدارس امام رضا(ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط دانش‌آموزان و اولیا، پویش نصب پرچم سردر منازل و آذین‌بندی مدرسه‌ها، برپایی غرفه عرضه محصولات حجاب و عفاف و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته ‌شده بنیاد فرهنگی رضوی در این دهه است.
توزیع بسته‌های حمایتی: تهیه و توزیع بسته حمایتی از 100تشکل محلی شهر با محوریت ایستگاه‌های صلواتی شامل بسته مشارکتی (تخفیف ویژه) تهیه کتاب، پرچم، برگزاری نشست نقد و بررسی كتاب «روطه»، معرفی کتاب‌های مرتبط با مناسبت‌های ایام دهه ولایت در فضای مجازی، تخفیف ویژه فروش اینترنتی کتاب‌های مرتبط با ایام دهه ولایت و... از جمله فعالیت‌های چاپ و انتشارات به‌نشر در این ایام است.
تدوین طرح‌های محرومیت‌زدایی: دانشگاه امام رضا(ع) نیز برنامه‌های متعددی را ویژه این دهه تدارک دیده که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری جشن همراه با سخنرانی بصیرتی با عنوان «نقش ولایت در اقتدار نظام اسلامی»، برگزاری كارگاه آموزشی ازدواج آسان با محوریت آموزه‌های دینی، تدوین طرح‌های محرومیت‌زدایی برای روستاهای كم‌برخوردار مشهد، برگزاری اردوهای علمی جهادی در مساجد روستا و... اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه