یک صعود کاملاً ایرانی

حضور ملی پوشان جوان کشورمان با مربی وطنی در جمع هشت تیم برتر لیگ ملت ها احترام والیبال دنیا را برانگیخت

یک صعود کاملاً ایرانی

ملی‌پوشان والیبال هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها را به شکل شگفت‌انگیزی آغاز کردند. جایی که تیم ملی ایران موفق شد در یک مسابقه بسیار جذاب و تماشایی لهستان قدرتمند را آن هم در خانه اش و شهر گدانسک با نتیجه 3-2 شکست دهد.


در مسابقه دوم‌ مقابل ایتالیا قرار گرفتیم و با وجود ارائه عملکرد خوب از حریف شکست خوردیم تا نگرانی‌هایی بابت صعود ایجاد شود. در بازی سوم و در یک جدال سرنوشت‌ساز مقابل اسلوونی قرار گرفتیم. در حقیقت ما در این مسابقه محکوم به پیروزی بودیم تا برای صعود شانس داشته باشیم. همین اتفاق هم رخ داد و و تیم بهروز عطایی موفق شد به راحتی و در سه ست پیاپی رقیب مستقیم خود را شکست دهد، اگرچه با بردن اسلوونی تا حدود زیادی به صعود امیدوار شدیم اما با توجه به نتایج رقم خورده در مسابقات دیگر همچنان وضعیت پیچیده ای وجود داشت.‌ به این معنا که با توجه به برد آرژانتین برابر فرانسه و بازی آخر صربستان مقابل چین، ما محکوم به غلبه بر تیم ایگور کولاکوویچ بودیم تا بدون حرف پیش، صعود خود را قطعی کنیم.
دست اول را با نتیجه عجیب و غریب 35-33 به پیروزی رسیدیم. در دست دوم از همان ابتدا با حریف اختلاف ایجاد کردیم و 25-21 کار را به اتمام رساندیم. اوج کار تیم جوان ایران در دست سوم مسابقه بود که حریف را در هم کوبیدیم و 25-12 کار را تمام کردیم.
یکی از انتقاداتی که در هفته‌های قبلی به تیم ملی والیبال ایران وارد می‌شد بحث دفاع روی تور بود. با این حال در هفته سوم رقابت‌ها از این حیث پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم و دیدار برابر صربستان هم اوج شاهکار تیم ملی در دفاع بود.
حضور چهره هایی مانند اسماعیل نژاد، اسفندیار، توخته و جلوه نشان داد این تیم شایسته کسب سکوهای جهانی است، اما باید توجه داشت که برای دستیابی به این جایگاه راه طولانی و سختی پیش رو
است. قطعاً حضور والیبال ایران در آوردگاه‌های جهانی در سال‌های آینده با کادر ایرانی می‌تواند نقطه عطفی برای تاریخ والیبال ایران باشد. موفقیت‌های بهروز عطایی می‌تواند نشان‌دهنده قدرت مربیان ایرانی در صحنه‌های جهانی باشد.
باید گفت صعود تیم ملی والیبال ایران به جمع هشت تیم برتر پایانی این رقابت‌ها بدون بازیکنانی همچون میثم صالحی و صابر کاظمی اتفاق افتاده است. بازی دادن به کم تجربه‌ها یکی از خصوصیاتی بود که عطایی مانند آلکنو روسی به آن عمل کرد. باید دید سرمربی ایرانی در ادامه کار چه برنامه‌ای برای تیم ملی والیبال ایران در نظر دارد. با نتایج درخشان کسب شده و با بازی خوب تیم ملی والیبال ایران، انتظارات از تیم عطایی بالا رفته و امید است تیم ملی با موفقیت به راه خود ادامه دهد. تاکنون ۹ بار در این مسابقات شرکت کرده‌ایم و این سومین صعود والیبال ایران به مرحله نهایی است.
گفتنی است میزبان دیدار نهایی این رقابت‌ها که از چهارشنبه، ۲۹ تیر آغاز می‌شود، ایتالیا خواهد بود و تیم ملی والیبال ایران هم که موفق شده به جمع هشت تیم برتر صعود کند باید عازم شهر بولونیا ایتالیا شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه