امیدبخشی به آینده در دومین جشنواره

«پیام تیرانداز» داور جشنواره امام رضا j مطرح کرد

امیدبخشی به آینده در دومین جشنواره

داور دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، یکی از ویژگی‌های آثار دریافتی این دوره را رویکرد امیدبخشی به آینده و اشاعه خوبی‌ها در جامعه برشمرد.
پیام تیرانداز گفت: مهم‌ترین ویژگی آثار رسیده به جشنواره این است که نسبت به مخاطب احساس مسئولیت دارد و حس و حال خوب را با استفاده از فرهنگ رضوی منتقل می‌کند.
داور بخش خبر دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: آثار جشنواره حتی در نحوه مواجهه با تلخی‌های جامعه نیز با رویکرد امیدبخش و حرکت رو به جلو به تبیین و تشریح موضوعات می‌پردازد. این نگاه برگرفته از فرهنگ دینی ماست و خود امام رضا(ع) بیشترین نقش را در اشاعه خوبی‌ها در کشور داشته و دارند.

 بلوغ جشنواره 
وی درباره افق پیش روی این جشنواره نیز گفت: نقطه‌ای که اکنون در آن هستیم، نقطه مطلوب نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد. هر چند در آثار یک حرکت رو به جلو مشاهده می‌‌شود اما همچنان نیاز به کار جدی‌تر داریم. فضای رسانه‌ای باید متأثر از باور اسلامی، دینی و ایرانی شود و به جای تقلید از الگوهای رسانه‌ای غربی، تولید محتوای مبتنی بر داشته‌های خودمان را دنبال و الگوسازی کنند. جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند به تغییر این فضا و جو غالب کمک کند. 

امام رضا(ع) بهترین رسانه است
مدیرعامل خبرگزاری فارس در خصوص نقش رسانه در ترویج فرهنگ رضوی نیز گفت: در توسعه فرهنگ رضوی خود امام رضا(ع) و آستان قدس بهترین رسانه هستند که باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌وری را داشت و اهل قلم و رسانه می‌توانند بخش‌هایی از این رسانه را انتخاب کرده و پوشش بدهند. 
روایت کردن اتفاقاتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود، به واسطه معرفتی که زائران و مجاوران در ارتباط معنوی با حضرت پیدا می‌کنند، زمینه بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه