نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد برگزار شد

همزمان با سراسر کشور

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، صبح و عصر پنجشنبه و عصر جمعه (۶ و 7 اردیبهشت ۱۴۰۳) همزمان با سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.


این آزمون صبح پنجشنبه برای گروه‌های علوم ریاضی و فنی و گروه علوم انسانی برگزار شد و عصر پنجشنبه داوطلبان گروه هنر و زبان در این آزمون شرکت کردند. همچنین داوطلبان گروه علوم تجربی عصر پنجشنبه با شرکت در این آزمون به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آزمون سراسری در مشهد در 13 حوزه از جمله دانشکده‌های ادبیات، علوم ورزشی، دامپزشکی، معماری، مهندسی، علوم، علوم تربیتی، ریاضی، علوم اداری، کشاورزی، الهیات، منابع طبیعی و حوزه معلولین برگزار شد.
مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری گفت:  در خراسان رضوی بیش از 91هزار داوطلب داریم که از این تعداد ۴۲ هزار نفر سهم مشهد و ۲۷ هزار نفر سهم دانشگاه فردوسی مشهد است.
مهدی قاسم‌زاده، مسئول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی نیز به ایرنا گفت: بیشترین تعداد حوزه برگزاری آزمون در خراسان رضوی در شهر مشهد با هشت حوزه و پذیرای ۴۲ هزار و ۴۷۳داوطلب بود. این در حالی است که دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگ‌ترین حوزه امتحانی شرق کشور با  ۲6 هزار و ۵۸۴داوطلب، بیشترین و آموزش و پرورش میان‌جلگه با ۹داوطلب، کمترین تعداد شرکت‌کننده را میزبانی کردند.

آزمون ویژه داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی برگزار می‌شود
عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از داوطلبان آزمون سراسری در سیل، در منطقه شهرستان‌ زیرکوه و حاجی‌آباد در استان خراسان جنوبی گفت: این نوید را به این دسته از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای آنان در دو هفته آینده برگزار خواهد شد.
کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه