۸۵ درصد از کارت‌های بازرگانی غیرفعال است

۸۵ درصد از کارت‌های بازرگانی غیرفعال است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد از ۷۳۵ فقره کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی صادر شده در استان غیرفعال است.


به گزارش ایرنا، سعید پورآبادی اظهار کرد: در مجموع ۶۲۰ فقره کارت بازرگانی در این استان بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعهدات ارزی غیرفعال است.
وی تصریح کرد: وقتی یک کالا با یک کارت بازرگانی وارد کشور می‌شود در ازای آن کالا باید مالیات و عوارض گمرکی پرداخت و در حجم بالای مبادلات، مبلغ این عوارض و مالیات بالا می‌رود.
پورآبادی ادامه داد: وقتی شخصی بدون اطلاع از این موارد کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگری قرار داده و به وی وکالت تام‌الاختیار می‌دهد در واقع شرایط را برای سوءاستفاده مهیا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر کشت فراسرزمینی تأکید کرد و گفت: این استان قابلیت و دانش کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی را دارد و باید از این ظرفیت استفاده کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی ادامه داد: در سفر هیئت تجاری این استان به کشور قزاقستان، ۱۰ هکتار زمین به خراسان شمالی واگذار شد تا از این ظرفیت استفاده شود.
خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ  در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه