آبرسانی سیار به 401روستا در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان خبر داد

آبرسانی سیار به 401روستا در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خراسان جنوبی از افزایش ۱۵درصدی حجم آبرسانی سیار به روستا‌های خراسان جنوبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امامی گفت: با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و افزایش جمعیت در مناطق روستایی و افزایش مصرف آنی و لحظه‌ای، مانند سال‌های گذشته دفتر مدیریت بحران شرکت درخصوص آماده‌سازی و تقویت ناوگان آبرسانی سیار خود اقدام کرد تا علاوه بر روستا‌های بدون شبکه آبرسانی، برای تأمین آب پایدار روستا‌های دارای شبکه که نیاز به تأمین آب بیشتری داشتند تنشی وجود نداشته باشد.
 امامی افزود: این دفتر با همکاری امور‌های تابعه و استفاده حداکثری از ظرفیت تانکر‌های موجود و تانکر‌های در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی استان، در زمینه آبرسانی سیار به روستا‌های استان اقدام کرد.
وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران این حوزه، باوجود اینکه تعدادی از روستا‌ها از نعمت شبکه آبرسانی برخوردار گشته و از روش آبرسانی سیار خارج شدند، حجم آبرسانی سیار با افزایش ۱۵درصدی نسبت به سال گذشته به میزان ۵هزارو۱۵۵ مترمکعب رسید این در حالی است که حجم آبرسانی سیار در مدت مشابه سال گذشته ۴هزارو۴۷۹ مترمکعب بوده است.
وی افزود: در این خصوص در شهرستان قاینات با افزایش خیره‌کننده حدود ۴۰۰درصدی حجم عملیات آبرسانی، حجمی معادل هزارو۷۰ مترمکعب به روستا‌های نیازمند حمل شد. هفت تانکر در سال گذشته به شبکه آبرسانی ملحق شده و در سال جاری چهار تانکر جدید به شبکه آبرسانی سیار ملحق می‌شود و سرانه آبرسانی سیار با ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در استان به دو برابر افزایش یافته است.
لازم به ذکر است با توجه به تداوم خشکسالی و گرمای هوا، آبرسانی سیار تا ۴۰۱ روستا در اوج مصرف افزایش یافته است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه