کاهش پرونده‌های طلاق

کاهش پرونده‌های طلاق

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در سایه کار جهادی و در قالب مراکز مشاوره خانواده شاهد کاهش پرونده‌ها در برخی زمینه‌ها و ایجاد صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق هستیم.


به گزارش تسنیم، غلامعلی صادقی در مراسم اتصال رسمی مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان به سامانه تصمیم (مداخله و پیشگیری از طلاق) در مدرسه علمیه شهید نواب صفوی مشهد با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در متون دینی و کلام بزرگان اظهار کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین واحد اجتماعی نقش بسزایی در رشد متوازن و تعالی همه‌جانبه اجتماع دارد.
وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی گفت: یکی از مهم‌ترین این سیاست‌ها مردمی شدن اقدام‌هاست و در این راستا با محوریت نیروهای مردمی شاهد اتفاق‌های بسیار خوبی به‌ویژه در خراسان رضوی بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: با محوریت نیروهای خدوم مردمی شاهد گرفتن رضایت تعداد قابل توجهی برای افراد محکوم به قصاص بوده‌ایم و این تلاش‌ها در سال جاری نیز استمرار دارد.
صادقی بر ضرورت استفاده حداکثری از تمامی امکانات قانونی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: در سایه کار جهادی و در قالب مراکز مشاوره خانواده شاهد کاهش پرونده‌ها در برخی زمینه‌ها و ایجاد صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق بوده‌ایم که جای شکر دارد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: ما تجربه بسیار خوبی از مشارکت مردم در طرح‌های مختلف داشته‌ایم و سایر نهادها نیز در پیشبرد امور باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه