مقاوم‌سازی 63 درصد منازل روستایی

خراسان ‌شمالی

مقاوم‌سازی 63 درصد منازل روستایی


​​​​​​​مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۶۳ درصد از این تعداد مقاوم‌سازی شد.
امین کلاته در توضیح به ایرنا اظهار کرد: ۶۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است. 
وی تصریح کرد: ۳۷ درصد از مسکن روستاییان خراسان شمالی غیرمقاوم است و با توجه به لرزه‌خیز بودن استان و حادثه‌های مخربی که در سالیان گذشته رخ داده است، مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد. 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خانه‌های خشتی و گلی در روستاها در برابر بارندگی‌ها مستعد تخریب است و باید در این زمینه چاره‌جویی شود. 
 وی افزود: بیمه منازل روستاییان استان از اردیبهشت ماه پارسال اعتبار ندارد و بیش از یک سال است که منازل این قشر زیر پوشش بیمه نیست و در این زمینه نگران جبران خسارت‌های احتمالی هستیم. 
کلاته با اشاره به مخاطرات طبیعی در استان و حادثه‌خیز بودن مناطق مختلف این خطه از کشور گفت: تمام مناطق استان با خطرات و تهدیدهای طبیعی روبه‌رو است به طوری که ساکنان این مناطق حادثه‌های مختلف از جمله سیل، زلزله و رانش زمین را تجربه کرده‌اند و در بسیاری موارد متحمل خسارت‌های زیاد شده‌اند. 
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال گذشته برای بیمه رایگان منازل روستاییان استان، اعتبار مورد نیاز ۹ میلیارد تومان اعلام شد، اما به یقین اکنون اعتباری بیش از این نیاز است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه