افزایش واگذاری مسکن به معلولان در خراسان جنوبی

افزایش واگذاری مسکن به معلولان در خراسان جنوبی


​​​​​​​مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۴ واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، گفت: مقرر شده تا پایان سال علاوه بر واگذاری ۴۶ واحد ۳۳۴ واحد دیگر نیز واگذار شود. 
حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به اینکه واحدهای بهزیستی که به مددجویان تعلق می‌گیرد دارای ۶۵ تا ۸۵ مترمربع زیربناست، تصریح کرد: این واحدها با کمک‌های بلاعوض بهزیستی و برخی دستگاه‌ها ساخته شده است.
وی در مورد اعطای تسهیلات نیز اظهار کرد: این واحدها در اختیار خانواده‌های تک‌معلولی، دومعلولی، خانواده ایتام تحت حمایت و سایر مددجویان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته و بسته به تعداد معلولان (یک، دو و یا سه معلولیتی) از ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات بلاعوض اعطا شده است.
شرفی یادآور شد: برای هر واحد ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طریق سازمان بهزیستی و کمک بلاعوض مسکن محرومین دستگاه‌های همکار و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌ها تعلق گرفته است.
وی در ادامه و در توضیح اعتبارات اختصاص یافته به مددجویان این استان افزود: حدود ۱۰۰ میلیون تومان در حال حاضر به مددجویان پرداخت می‌شود و طی ۶ ماهه دوم امسال این اعتبار به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۸۸۲ نفر در حال حاضر زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر در حوزه اجتماعی ۱۰ هزار و ۱۶۳ و در حوزه توان‌بخشی ۲۳ هزار و ۵۸۶ نفر پرونده دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه