رسانه‌ها بازیگران اصلی جهاد تبیین

در بازدید مدیران به مناسبت روز خبرنگار از روزنامه قدس مطرح شد

رسانه‌ها بازیگران اصلی جهاد تبیین

ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و همچنان که در نیروهای مسلح در تمام جبهه‌ها شهدایی را تقدیم کرده‌ایم، اصحاب رسانه هم شهدایی را در جبهه دفاع مقدس و جبهه دیپلماسی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

امیر سرتیپ رضا آذریان در دیدار از روزنامه قدس و با اشاره به شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار و با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رسانه باید هم جذابیت، صداقت و رقابت داشته باشد و هم بتواند به خوبی مسائل را نقد و بررسی کند، عنوان کرد: رسانه باید بتواند افکار عمومی را جمع‌آوری کرده و پاسخ آن‌ها را به خوبی ارائه کند.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود چهار سال است که در مرز مستقر شده و 935 کیلومتر از مرز افغانستان به طور کامل در اختیار ارتش و مرزبانی است و مأموریت‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌شود.
وی افزود: در مرزهای جمهوری اسلامی تهدید نظامی به هیچ عنوان متصور نیست و آن هم به دلیل اقتدار بالای نیروهای مسلح و اقتداری است که ارتش دارد و این استقرار ما برای بازدارندگی است که همین بازدارندگی موجب امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران شده است و تلاش داریم این امنیت پایدار را به دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد تبیین با بیان اینکه ما در بُعد نظامی جهاد تبیین را انجام داده‌ایم، افزود: امروز نیروهای مسلح ما آماده‌تر از گذشته هستند. تفکر آن‌ها بهتر از گذشته است و طرح‌ریزی‌های کنونی بسیار بهتر از قبل شده است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه ما باید مراقب گروه‌های معاند باشیم؛ چرا که روش آن‌ها و تفکرشان فرق کرده است، ادامه داد: ما در مشهد بیش از 30هزار نظامی ارتشی به غیر از سربازان داریم که این‌ها دانشنامه‌ای از دفاع مقدس هستند که می‌تواند کمک فراوانی به خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و این همان جهاد تبیین است.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی گفت: روزنامه قدس به دلیل انتساب به بارگاه رضوی سهم قابل توجهی درترویج باورهای دینی داشته و با تولید محتوای گوناگون، ابعاد مختلفی از موضوعات را پوشش می‌دهد.

 اتفاق خوب در حوزه درمان زائران خارجی
معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری  هم  روز گذشته در بازدید از روزنامه به ارتقای کارگروه زیارت به دبیرخانه در سطح ملی و فعال شدن دبیرخانه دائمی شورای ملی زیارت در مشهد اشاره کرد و گفت: موضوع زائران خارجی که برای نخستین بار وزارت خارجه و معاون کنسولی وزارت خارجه در این زمینه پای کار آمده است، سفرا و سرکنسول‌ها برای زائران خارجی با وزارت خارجه ارتباط می‌گیرند، در این دبیرخانه مطرح شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با اشاره به اتفاق خوبی که در حوزه خدمات درمانی زائران خارجی افتاده که استاندار هم در قرارگاه اقتصادی به این مسئله تأکید داشته است، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های ما این بود که زائر خارجی که وارد کشور و مشهد می‌شد، گرفتار واسطه‌ها و دلالان این حوزه می‌گردید؛ اما دانشگاه علوم پزشکی در کشورهای مبدأ، نماینده تعیین می‌کند که این موضوع جدای از اینکه بازاریابی خوبی انجام می‌شود و زائر خارجی قبل از اینکه برای درمان وارد کشور شود، می‌دانیم پزشک این فرد چه کسی است، بیمارستان کجاست، بیماری فرد چیست و خدمات هتلینگ با کیست؟
وی افزود: ساختاری که برای دبیرخانه شورای ملی زیارت دیده شده است خیلی ساختار متورمی نیست و یک واحد ایجاد شده است که در واقع واحد برنامه‌ریزی است و تعامل با نخبگان بخشی از این واحد خواهد بود.
  وی در خصوص رقابت در حوزه روزنامه‌نگاری با اشاره به اینکه باید در این خصوص دست روی مزیت‌هایی بگذاریم که انحصاری و یا کم رقیب باشد، افزود: ما غیر از اینکه رویکرد و سیاست روزنامه دینی داشته باشیم، باید مسئله‌های اصلی را درست شناسایی کنیم.

30 میلیون مخاطب بالقوه
وی با تأکید بر اینکه باید ابتدا امام رضا(ع) مسئله اصلی باشد؛ چرا که هیچ روزنامه‌ای در این زمینه نه این اندازه انگیزه دارد و نه این‌قدر محتوا دارد، ادامه داد: مخاطب، موضوع بعدی است که 30میلیون مخاطبی که این روزنامه می‌تواند داشته باشد، هیچ کجا و در هیچ روزنامه‌ای وجود ندارد.
وی موضوع وقف را یکی دیگر از مسئله‌هایی دانست که می‌تواند در این روزنامه بیشتر مورد توجه قرارگیرد و افزود: وقف یک منبع تمدن‌ساز است و اگر ما بخواهیم تمدن نوین را داشته باشیم چاره‌ای نداریم که برویم به سمت احیای چنین منابعی که خوشبختانه روزنامه قدس و آستان قدس رضوی منابع بزرگی در این بخش دارد.
وی یکی دیگر از مسئله‌ها و دغدغه‌های اصلی آستان قدس رضوی را مسئله حوزه علمیه و نقش آن در عالم تشیع که بسیار تأثیرگذار است، دانست و افزود: می‌توانیم از دل این مسائل به یک روش فراگیری برسیم که بتواند 30 میلیون زائر و یک کلانشهر مذهبی را همپوشانی داشته باشد و مخاطبان خارجی را نیز پوشش دهد. 

بازدید استاندار خراسان شمالی از دفتر روزنامه قدس 
استاندار خراسان شمالی هم در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس در بجنورد گفت: رسانه باید جنبه سازندگی را در حوزه اطلاع رسانی مدنظر قرار بدهد.
محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها بخش مهمی را در آگاه‌سازی جامعه بر عهده دارند، اظهار کرد: خبرنگاران با روحیه شجاعت و جسور بودن خود در مسیر هدایت‌گری افکار عمومی، قدم‌های مؤثری را برمی‌دارند.
وی افزود: خبرنگاران از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند و بی‌تردید بهره‌گیری از ظرفیت این قشر تأثیرگذار و تقویت رسانه‌های گروهی موجب گسترش خدمات‌رسانی به شهروندان خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات رسانه‌ها گفت: برای بررسی مشکلات خبرنگاران، به زودی جلسه‌ای با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و تمامی خبرنگاران استان برگزار و تمام مشکلات دسته‌بندی خواهد شد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه