۹۸ درصد تالاب گاوخونی خشک شد

۹۸ درصد تالاب گاوخونی خشک شد

اصفهان  

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد تالاب گاوخونی خشک شد، گفت: مقرر شده محیط زیست ‌نسبت به اجرای طرح احیای گاوخونی اقدام کند.


منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه 98 درصد تالاب گاوخونی خشک شده است، اظهار کرد: این وضعیت قابلیت تبدیل به کانون گرد و غبار را دارد و برای اینکه این اتفاق نیفتد، مقرر شد محیط زیست کشور نسبت به اجرای طرح احیای گاوخونی اقدام و با همکاری وزارت نیرو تأمین حقابه‌ها را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای‌ در مورد احیای رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی به منظور جلوگیری از تشدید کانون‌های گرد و غبار اقداماتی انجام بدهد، افزود:‌ از سازمان منابع طبیعی کشور درخواست اعتباراتی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی شده تا بتوانیم در این راستا فعالیت‌هایی انجام بدهیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به یکی از عوارض خشکسالی و کم بارشی تصریح کرد: یکی از این عوارض ایجاد کانون‌های گرد و غبار است و از ابتدای سال جاری تاکنون دو ماه روزهای ناسالم ناشی از گرد و غبار گزارش شده است.
وی با بیان اینکه 33 درصد از مساحت استان کویری و بیابانی است، گفت: در مناطق کویری وقتی گیاهی کشت نشود، سیلاب‌ها رسوباتی به این مناطق می‌آورند و وزش باد هم این رسوبات را به صورت گرد و غبار پخش می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه