شهرهای همدان و کربلای  معلی خواهرخوانده می‌شوند

شهرهای همدان و کربلای  معلی خواهرخوانده می‌شوند

همدان


  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از پیگیری خواهرخواندگی شهرهای همدان و کربلای معلی خبر داد.
اکبر کاوسی‌امید در کمیته سرمایه‌گذاری مرکز پژوهش‌های شورا که با حضور مسئولان اقتصادی از جمله شهردار و معاون امور مالی و اقتصادی و نمایندگان اتاق بازرگانی، اداره کل صمت، اداره کل دارایی و انجمن انبوه‌سازان، مدیر عامل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه همدان شهر دارالمؤمنین و مجاهدان شناخته شده است و با داشتن امامزاده‌هایی مانند شاهزاده حسین(ع)، امامزاده اسماعیل بن موسی(ع) و امامزاده عبدالله(ع) دارای شجره‌نامه‌ بوده، همگی می‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی مورد استفاده قرار گیرند.
اکبر کاوسی‌امید با اشاره به سفر اخیر خود به کربلای معلی و پیگیری موضوع خواهرخواندگی همدان با این شهر، اظهار کرد: در سفر کربلا به طور رسمی از شهردار کربلا برای پیشبرد بحث دیپلماسی شهری دعوت کردیم.
کاوسی‌امید دیپلماسی شهری را پدیده‌ای جدید دانست و گفت: در این موضوع مدیریت شهری دو شهر کربلا و همدان با هم ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: همدان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی خوبی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فنی مهندسی و گردشگری دارد و بر اساس این ظرفیت‌ها با شهرهای مختلف داخلی و خارجی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد کرده است که باید از این فرصت‌ها برای رونق اقتصادی استفاده کرد.
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دبیرخانه خواهرخواندگی همدان با شهرهای مختلف در سازمان فرهنگی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: همدان به لحاظ نزدیکی و قرابتی که با مردم عراق به ویژه با شهرهای مذهبی از جمله کربلای معلی دارد، بر این اساس به دنبال خواهرخواندگی و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ هستیم.
کاوسی‌امید ادامه داد: خارج از دستگاه دیپلماسی بین دو کشور ایران و عراق، دیپلماسی شهری نیز باید بین شهرهای همدان و کربلا اتفاق بیفتد تا از توانمندی‌های این شهرها استفاده شود. وی با اشاره به ارائه خدمات شهری توسط شهرداری همدان در شهر کربلا در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه بین کربلا و همدان برای خواهرخواندگی، هدف ما بهره‌گیری از این ظرفیت گردشگری مذهبی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه