آماده توسعه روابط با بغداد و کاظمین هستیم

شهردار مشهد:

آماده توسعه روابط با بغداد و کاظمین هستیم

شهردار مشهد گفت: آماده توسعه روابط و صدور این‌گونه خدمات به بغداد و کاظمین هستیم.


سیدعبدالله ارجائی در دیدار با معاون شهردار بغداد و سرکنسول عراق در مشهد اظهار کرد: شرافت و افتخار ما به خادمی زائران حضرت رضا(ع) است. سابقه دیرینه ارتباط میان دو ملت ایران و عراق رابطه بسیار حسنه و مهمی است.
وی ضمن اشاره به اینکه امیدواریم این دیدار سرآغاز توسعه ارتباطات و همکاری‌های مشترک میان مشهد و بغداد باشد، خاطرنشان کرد: معتقدیم بغداد یکی از شهرهای تاریخی و مایه افتخار جهان اسلام است و تلاش مدیران این شهر برای رساندن بغداد به سابقه چشمگیرش قابل‌ قدردانی است و در این راه آماده ارائه هرگونه کمک هستیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه مشکلات‌مدیریت شهری بغداد را می‌دانیم و آمادگی داریم برای رفع آن کمک کنیم، بیان کرد: در این راه برای تیم جدید مدیریت شهری بغداد آرزوی موفقیت داریم.
شهردار مشهد به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان منطقه ثامن و کاظمین اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه سال‌های گذشته امضا شده اما باوجوداین،‌ یکی از خواسته‌هایمان از شهردار جدید منطقه ثامن این بود که روابط میان این دو شهر را گسترش دهد.
وی به درخواست معاون فنی شهردار بغداد درخصوص استفاده از تجربیات مشهد در حوزه ساماندهی حاشیه شهر اشاره و اضافه کرد: به خاطر مسائلی که در عراق وجود دارد مطلع هستیم که مهاجران زیادی در حاشیه بغداد ساکن شده‌اند و به همین دلیل مشکلات بسیاری برای مدیریت شهری بغداد ازجمله ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز ایجاد شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه