ساپینتو :به من می‌گویند قلب شیر

مرد پرتغالی رسماً سرمربی استقلال شد

ساپینتو :به من می‌گویند قلب شیر

سرانجام  با اعلام رسمی باشگاه ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد و در نخستين گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به‌منظور تداوم قهرمانی در فصل جديد را در دستور كار قرار خواهد داد. او می‌گوید به تیمی می‌رود که در پی قهرمانی است. او در نسل طلایی تیم ملی پرتغال در سال‌های 1996 تا 2000 حضور داشت و به همراه اسپورتینگ در کشورش به عناوین مختلفی دست پیدا کرد.
ساپینتو می‌گوید: زمانی که تحصیل برای دریافت مدرک مربیگری یوفا را آغاز کردم، هنوز بازیکن بودم. پس از بازنشستگی از بازی، آن دوره ها را به پایان رساندم و در عین حال در رشته ارتباطات تجاری نیز دانش‌آموخته شدم. من همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بازاریابی و مدیریت ورزشی در مؤسسه دانشگاه لیسبون کسب کردم. او با اشاره به همکاری با مربیان بزرگ دنیا می‌گوید: من این امتیاز را داشتم که زیر نظر چند مربی بزرگ بازی کنم و از همه آن‌ها چیزهای زیادی یاد گرفته ام. با این حال، شخص خاصی وجود دارد که با وجود اینکه هرگز با او کار نکرده ام، بسیار او را تحسین می‌کنم؛ ژوزه مورینیو. در دوران هدایت او در اینترمیلان، من این شانس را داشتم که به مدت یک هفته کار او را از نزدیک دنبال کنم. پس از آن، سال‌ها بعد، زمانی که او در رئال مادرید بود، همین فرصت به وجود آمد. ما رابطه خوبی داریم و من او را تحسین می‌کنم. 
ساپینتو افکار فوتبالی‌اش را این‌گونه توضیح می‌دهد: «من دوست دارم یک تیم تهاجمی بسازم، چه با توپ یا بدون توپ، اما تیم من هرگز نباید تعادل دفاعی خود را از دست بدهد. البته فوتبال غیرقابل پیش بینی است، همیشه باید به دنبال غافل‌گیری حریفان باشید، اما بدون از دست دادن تعادل. درک نحوه حمله و دفاع همزمان بسیار مهم است. اگر می‌خواهید برنده شوید، باید ریسک کنید. در دوران رشدم، از بسیاری از فلسفه‌های مختلف فوتبال درس گرفته‌ام. اما برای دستیابی به استراتژی بازی، نمی‌توانید فقط به ویژگی‌های بازیکنان نگاه کنید. او با اشاره به لقبش می‌گوید: به عنوان یک بازیکن، چه در رئال و چه در تمام باشگاه‌های دیگرم، به خاطر روحیه جنگندگی‌ام شناخته شده بودم. مردم به من «قلب شیر» می‌گفتند. من هرگز با ایده باخت به خوبی برخورد نکردم. با تساوی اشتهایم را از دست می‌دادم، پس تصور کنید با شکست چگونه بودم. می‌خواهم باشگاه‌هایی را مدیریت کنم که مدعی کسب قهرمانی هستند. این چیزی است که هنوز مرا به حرکت در می‌آورد، اشتیاق من برای بازی و جاه طلبی من برای برنده شدن.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه