«ساوت گیت» نبرد با ایران را می‌بیند؟

آبروریزی فینالیست‌های یورو

«ساوت گیت» نبرد با ایران را می‌بیند؟

فینالیست‌های پرطرفدار یورو 2021 در دو مسابقه لیگ ملت‌ها 9 گل دریافت کردند. این دو نتیجه غیر قابل باور در پایان فیفادی‌های ماه ژوئن در اروپا اتفاق افتاد: آلمان 5-2 ایتالیا، مجارستان 4-0 انگلیس. دو نتیجه‌ای که هرگز آن را تصور نمی‌کردیم. به خصوص که پای دو تیم بزرگ فوتبال دنیا در میان است. ایتالیا و انگلیس که پارسال در همین روزها قدرت‌های اول فوتبال اروپا به نظر می‌رسیدند.
افتضاح بدتر البته در استادیوم مولینکس و برای شاگردان گرت‌ ساوت‌گیت اتفاق افتاد. تیمی که از سه بازی قبلی خود در لیگ ملت‌ها تنها موفق به کسب 2 امتیاز شده بود به بازی مقابل تیم ضعیف‌تر مجارستان به عنوان فرصتی برای جبران نگاه می‌کرد.
اما مجارها که برای دیدار با انگلیس به خاک این کشور رفته بودند نه تنها از پیش باخته نبودند بلکه با ارائه یک بازی برتر موفق شدند سه‌شیرها را در خانه خودشان با چهار گل تحقیر کنند. انگلیس در پایان هفته چهارم با دو امتیاز در قعر جدول گروه 3 لیگ ملت‌ها ایستاده است. جالب اینجاست در گروهی که بزرگانی مثل آلمان، ایتالیا و انگلیس در آن حضور دارند حالا مجارستان با 7 امتیاز صدرنشین هستند.

ساوت‌گیت: حق دارند ما را هو کنند
قبول این باخت برای هواداران و تماشاگران حاضر در ورزشگاه بسیار دشوار بود و همین سبب شد صدای هو کردن بازیکنان و کادر فنی انگلیس از سوی آن‌ها در دقایق پایانی این بازی به وضوح شنیده شود. این نتایج و به‌خصوص دو شکست متوالی برابر مجارستان خشم هواداران متعصب تیم ملی انگلیس را به دنبال داشت و آن‌ها با انتشار پیام‎‌‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و ترند کردن هشتگ مربوط به اخراج ساوت‌گیت با 12 هزار توییت ناراحتی خود را ابراز کردند. 
یکی از هواداران مدعی شد ساوت‌گیت در حال هدر دادن یک نسل طلایی دیگر از فوتبال انگلیس است. ساوت‌گیت پس از پایان بازی گفت:« ما تیمی جوان و با انرژی انتخاب کردیم و وقتی بازی برخلاف خواسته آن‌ها پیش رفت، همه چیز به‌هم ریخت. در آخر مسئولیت این شکست با من است. این درس مهمی برای بسیاری از آن‌ها بود».
سرمربی تیم ملی انگلیس در واکنش به هو شدن از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه اضافه کرد:« من این واکنش را از سوی تماشاگران درک می‌کنم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که این بازیکنان در این دیدارها واقعاً با تمام وجود برای این کشور تلاش کردند و هواداران باید از آن‌ها حمایت کنند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه