تلاش برای احیای هفت واحد تولیدی مرغ در خراسان شمالی

تلاش برای احیای هفت واحد تولیدی مرغ در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم خراسان شمالی از تلاش برای احیای هفت واحد تولیدی مرغ تخریب شده در این استان خبر داد.
علیرضا صادق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در اوایل امسال بر اثر بارش برف برخی از قسمت‌های هفت واحد مرغداری تخریب شدند، اظهار کرد: ظرفیت تولید در این واحدها ۲۰۰ هزار قطعه بوده که دنبال احیای دوباره آن‌ها هستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید گوشت مرغ در این استان طی امسال افزایش خواهد یافت یا خیر؟ بیان کرد: در واقع چندین واحد تولیدی مرغ در حال ساخت است که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند اما با توجه به وضعیت نهاده‌های دامی باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط به چه شکلی است، آیا تولیدکنندگان برای دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام خواهند کرد  یا خیر؟
صادق افزود: به طور کلی در حال حاضر زنجیره تولید گوشت مرغ در استان تکمیل شده و به دنبال آن هستیم تا زنجیره تولید تخم‌مرغ را در استان تکمیل کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر یک واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در شیروان وجود دارد که فاز نخست آن با ظرفیت ۲۳ هزار قطعه فعال شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این استان نیازمند راه‌اندازی واحد پرورش مرغ‌های مادر تخم‌گذار است، بیان کرد: زمین مورد نظر در شهرستان گرمه جانمایی شده و سرمایه‌گذار نیز برای اجرای طرح آن وجود دارد.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان تولید تخم‌مرغ در هر دوره روزانه 2 تن است، افزود: شرکت سیمرغ از خراسان رضوی نیز موافقت اصولی ساخت و راه‌اندازی واحد تولید تخم‌مرغ را در این استان دریافت کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه