آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی 15 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان‌های خواف و سبزوار عملیات خرید تضمینی این محصول راهبردی استان آغاز شد.
حمید رضا نوری افزود: با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها بیش از 55 مرکز، کمیسیون و انبارهای مباشر خرید به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.
نوری قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش 110درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، 105هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب 4درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خواهد بود.
وی اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ 10هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به قیمت پایه افزوده خواهد شد.
نوری در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم‌ها گفت: در سال جاری محموله‌های گندم با 2 درصد سن‌زدگی 350 ریال با کاهش قیمت و بیش از 4 درصد سن‌زدگی با 200 ریال کاهش قیمت در ازای هر کیلو مواجه خواهد شد. وی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تأییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهم‌ترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه