سنگ‌اندازی در مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت

دکتر بانکی‌پور در مشهد مطرح کرد

سنگ‌اندازی در مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای متخلفان از اجرای قانون جوانی جمعیت، مجازات‌های سنگینی تعیین شده است و هیچ تعارفی در این خصوص وجود ندارد. امیرحسین بانکی‌پور در همایش معاونان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب برای جوانی جمعیت و فرزندآوری، تلاش شد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای مقابله با بحران جمعیت در مجلس مصوب شود اما در یک سال‌ونیم گذشته مشخص شد مخالفان جدی در مسیر تصویب این قانون وجود دارند. 
به گزارش وب‌دا، این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: غرب از مهم‌ترین مخالفان این قانون است و این مخالفان با بهره‌گیری از رسانه‌های معاند به صورت دائمی در حال تخریب این قانون هستند. 
بانکی‌پور افزود: برخی از فعالان کادر پزشکی و سلامت نیز به خاطر تغییر الگوی ناشی از اجرای این قانون مقاومت‌هایی می‌کنند چون تغییر عادات سخت است. همچنین برخی ذی‌نفعان که چرخه اقتصادی‌شان با این قانون به مخاطره می‌افتد، مخالف آن هستند و پنج دفعه در مسیر تصویب قانون مانع ایجاد کردند. 
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون طرح رفع استرس از مادر جایگزین طرح غربالگری برای سقط جنین شده و دیگر سقط جنین در شبکه بهداشت و درمان غیرقانونی و تخلف و مجازات‌های سنگینی برای آن پیش‌بینی شده است و مسیر سقط جنین مشکل‌دار فقط از مسیر پزشکی قانونی باید انجام شود.وی بیان کرد: اقلام پیشگیری از بارداری نیز دیگر به صورت رایگان توزیع نمی‌شود.
در آستانه پدیده خطرناک پیری جمعیت قرار داریم و طبق نظر جمعیت‌شناسان این بحران در کشور به صورت چاله جمعیتی رخ داده است.
بانکی‌پور افزود: در اروپا، پیری جمعیت با شیب کند ٣٠٠ ساله اتفاق افتاد اما در ایران پیری جمعیت طی٣٠ سال اتفاق می‌افتد و بحران پیری جمعیت در سه دهه آینده رخ خواهد داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه