تأکید معاون رئیس جمهور برکاهش مشکلات مرزنشینان

تأکید معاون رئیس جمهور برکاهش مشکلات مرزنشینان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت تلاش می‌کند در مرز باجگیران خراسان رضوی با ترکمنستان مشکلات معیشتی زمینه‌ساز مهاجرت از این منطقه مرزنشین حل شود.
به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی  در  ادامه سفر خود به شهرستان قوچان در نشست حل مشکلات منطقه مرزی باجگیران افزود: اراده دو کشور در بازگشایی این مرز نقش اساسی دارد و طرف مقابل هم باید این بازگشایی را به نفع خود بداند زیرا نزدیکی به عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان می‌تواند در ترانزیت کالا و تأمین نیازها مفید باشد.
وی ادامه داد: امروز رخوت در مرز باجگیران حاکم شده است که باید برای ایجاد نشاط و مبادله کالا پیگیری‌هایی در حوزه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کشور ترکمنستان پس از شیوع کرونا سخت‌گیری‌های ویژه‌ای در مرزهای خود اعمال کرد و حتی این مسئله به اتباع ترکمن و دیپلمات‌هایشان نیز تسری پیدا می‌کرد. حسینی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده مبنی بر بازگشایی مرزهای مشترک ایران با ترکمنستان و تأکید بر تمرکز برای بازگشایی مرز باجگیران افزود: براساس گفته‌های سفیر ایران در ترکمنستان به‌منظور مبادله کالا از طریق بازارچه نیز این کشور تقاضاهایی را مطرح کرده که متأسفانه دنبال نشده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هیئت دولت در ۲۰ سفر استانی اولویت‌ها و مشکلات را بررسی و تصمیم‌های مهمی می‌گیرد زیرا گاهی اوقات برخی مسائل همچون مسئله باجگیران توسط مسئولان محلی حل نخواهد شد. مرزها نباید خالی از سکنه شود و دولت باید با مهیا کردن زیرساخت‌ها در زمینه تأمین معیشت مرزنشینان قدم بردارد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه