دودزای کوچک!

دودزای کوچک!

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از صدور حدود ۱۰ هزار اخطاریه برای خودروهای دودزا در کلانشهر مشهد خبر داد و گفت: خودرو پراید بیشترین اخطار آلایندگی را به خود اختصاص داد.
علی نجفی اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است در سال 1400 به صورت تقریبی در هر ساعت، یک اخطاریه برای خودروهای دودزا صادر شده و در مجموع حدود 10هزار دستگاه خودرو شامل انواع خودروهای سواری، خودروهای سنگین و عمومی مشمول صدور اخطاریه شده‌اند. در این میان خودرو پراید با 59درصد، بیشترین میزان صدور اخطاریه را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: فرایند صدور اخطاریه به گونه‌ای است که پس از ارائه اخطاریه اول، شهروندان به مدت 15روز فرصت دارند درخصوص رفع نقص خودرو خود اقدام کنند و در صورت عدم رفع نقص و یا عدم توجه مالک به اخطاریه، اخطاریه دوم صادر و به در منزل شهروند ارسال می‌شود و در گام آخر در صورتی که پس از هفت روز از اخطاریه دوم، مالک خودرو به رفع نقص اقدام نکند، مدارک خودرو پس از تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده می‌شود.
 به گزارش تسنیم، معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 اکیپ کنترل و نظارت بر آلاینده‌های سیار در شهر مشهد فعال‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه