تمدید مهلت خرید گندم انبارشده کشاورزان در خراسان رضوی

تمدید مهلت خرید گندم انبارشده کشاورزان در خراسان رضوی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: مهلت خرید گندم انبارشده پارسال از کشاورزان استان به قیمت خرید تضمینی امسال تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری تمدید شد. حمیدرضا نوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به علت تقاضا در برخی شهرستان‌های استان برای تحویل گندم انبارشده پارسال به دولت، مهلت خرید در این بخش تا ۲۰اردیبهشت تمدید شد.
وی ادامه داد: از ۲۲ فروردین و آغاز خرید تضمینی گندم‌های تولید شده سال گذشته تا پایان روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه کنونی ۶ هزار و ۶۱۰ تن گندم تولیدی و انبارشده کشاورزان از سال گذشته با قیمت خرید تضمینی سال جاری به مبلغ ۱۰۵هزار ریال از آنان خریداری شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید گندم سال گذشته در ۲۴شهرستان استان انجام می‌شود و مبنای محاسبه قیمت خرید تضمینی در سال جاری یک‌درصد افت مفید و 4درصد افت غیرمفید است.
نوری افزود: سیلوهای دولتی در شهرستان‌های گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، قوچان، فیروزه و سیلوی شهید گل‌محمدی نقشه در مشهد کار دریافت محصولات انبارشده از سال گذشته کشاورزان را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی این محصولات مطابق نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شده در سال جاری ۱۰۵‌هزار ریال است که در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده خواهد شد.
۱۴۲هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه