جنون شهرک‌سازی

مقام صهیونیست: واحدهای مسکونی جدید نسازیم کابینه سقوط می‌کند

جنون شهرک‌سازی

علوی

 رسانه‌ها گزارش دادند همزمان با احتمال سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی طرح ساخت حدود 4هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب می‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس این پروژه قرار است برای احداث هزارو452 واحد مسکونی در شهرک‌های «نوکدیم» (۳۲ واحد)، شهرک «معالیه ادومیم» (۱۶ واحد)، «کدومیم» (۲۸۶ واحد)، «دولیو» (۹۰ واحد)، «عمانوئیل» (۱۷۰ واحد)، «مافو حورون» (۱۱۰ واحد)، «شعاری تیکوا» (۱۹۲ واحد)، «الکناه» (۵۰۰ واحد) و در شهرک «ناغوهوت» (۵۶ واحد) برنامه‌ریزی شود. در بخش دیگری از بیانیه سازمان عمران اسرائیل آمده: در نشست روز پنجشنبه همچنین 2هزارو536 واحد مسکونی در شهرک‌های «دولیف»، «معالیه مخماش»، «شیفوت راحیل»، «نیریا»، «غفعات زئییف»، «افرات»، «تسوویم»، «ریواوا»، «تل منشیه»، «بیتار عیلیت» و «کریات اربع» به تصویب نهایی می‌رسد. همزمان با این بیانیه، شبکه عبری «کان» خبر داد تل‌آویو با دولت آمریکا مستقیماً درباره تصویب این طرح گفت‌و‌گو کرده است.
در همین راستا، یک مقام صهیونیست گفته در صورت تصویب نشدن طرح جدید برای شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی کابینه ائتلافی لرزان اسرائیل سقوط خواهد کرد و این امر را به اطلاع تام نایدز، سفیر ایالات متحده در فلسطین اشغالی رسانده است. پایگاه اکسیوس گزارش داده: اعلام ساخت واحدهای مسکونی جدید در واکنش به ضرب‌الاجل یکی از نمایندگان هم‌حزبی «نفتالی بنت» در پارلمان رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که تهدید کرده بود در صورت تصویب نشدن طرح جدید برای توسعه شهرک‌سازی‌ها از کابینه ائتلافی خارج خواهد شد. تام نایدز نیز مدعی شده مقام‌های دولت بایدن به صراحت به اسرائیلی‌ها گفته‌اند واشنگتن با شهرک‌سازی‌های جدید مخالف بوده و خواستار توقف آن است. سه منبع آگاه در گفت‌وگو با آکسیوس مدعی شده‌اند: تل‌آویو به دلیل فشار دولت بایدن تصمیم گرفته تعداد واحدهای مسکونی جدید را از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد به 4هزار واحد کاهش دهد.
صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌های یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته سکونت دارند. موج شهرک‌سازی جدید اسرائیل در مناطق اشغالی واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مخالفت واشنگتن با طرح‌ گسترش شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را اعلام و آن را محکوم کرد.
 اتحادیه عرب، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز مخالفت‌های خود را ابراز کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه