راهکار استخدام قهرمانان قطعی شد

خبر مهم رئیس جمهور برای ورزشکاران

راهکار استخدام قهرمانان قطعی شد

جمعی از قهرمانان و اهالی ورزش عصر جمعه با رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار تعدادی از قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی از جمله علی پروین، حسن روشن، میرشاد ماجدی، محمد انصاری ، محمد نوری، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی، خواهران منصوریان، محمد بنا، بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، احسان حدادی، جعفر سمیعی، مصطفی آجرلو، رضا درویش و... حضور داشتند که به علت بارش باران نیمی از مراسم داخل مسجد ریاست جمهوری برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیئت وزیران رفع شده است، گفت: در بُعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی در هشت ماه گذشته تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان بدست آمده که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است. 

رئیس جمهور: قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند
رئیس جمهور نیز با تأکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی گفت: عدالت در ورزش اعم از سطح جوایز اهدایی، اعزام‌ها، ارتقا و به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد باید محقق شود.
رئیس جمهور با اشاره به درخواست تعدادی از ورزشکاران درباره فقدان منابع لازم برای اعزام به رویدادهای جهانی در برخی از رشته‌های ورزشی گفت: ورزشکاران و قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند.رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی ورزشکاران باید رفع شود، خاطرنشان کرد: برای بنده به هیچ عنوان قابل قبول نیست ورزشکاری که می‌خواهد تمرین کند، به میدان مسابقه برود، برای قهرمانی تلاش کند و روی سکو قرار گیرد، گرفتار مشکلات معیشتی باشد؛ تأمین معیشت از خواسته‌های ابتدایی ورزشکاران است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در مورد درخواست جمعی از ورزشکاران برای حل مشکل اشتغال آنان گفت: در دولت راهکار رفع مشکل اشتغال قهرمانان و استخدام آنان را قطعی کردیم و هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغل داشته باشد.
رئیس جمهور گفت:اهدای مدال‌های قهرمانی به ساحت شهدا از قله‌های قهرمانی و پهلوانی است که توسط ورزشکاران ما انجام می‌شود.وی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر بدرخشد.

در حاشیه:
الهه منصوریان از پاداش مدال آوران گفت که قرار بود سکه طلا بدهند ولی چون سکه گران شده و به ۱۲ میلیون رسید، تعداد سکه پاداش را ضربدر
 ۲ میلیون کردند!
نکته جالب این مراسم اهدای پیراهن تیم ملی به رئیس جمهور از سوی اهالی فوتبال بود. میرشاد ماجدی در کنار برخی پیشکسوتان پیراهن شماره ۸ را به نیت امام رضا(ع) به رئیس جمهور اعطا کرد. 
همچنین پیراهن پرسپولیس و استقلال نیز به رئیس جمهور اهدا شد. 
جابر صادق زاده، رکورددار کسب بازوبند پهلوانی نیز شال و مدال پهلوانی را به رئیس جمهور تقدیم کرد.
حسن یزدانی و بهروز عطایی با اینکه فرصت صحبت داشتند، نوبت خود را در اختیار دیگران گذاشتند.
محمد بنا از وضعیت تیم ملی فرنگی صحبت کرد و گفت قبل از هر اعزام همه از تیم ملی کشتی فرنگی توقع کسب مدال‌های رنگارنگ را دارند؛ در صورتی که کمترین توجه به همین 
بچه های فرنگی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه