آزادی ۵۴۹ زندانی در قالب طرح «نذر هشتم»

آزادی ۵۴۹ زندانی در قالب طرح «نذر هشتم»

۵۴۹ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان رضوی در قالب ۱۸ دوره طرح نذر هشتم به نیت امام رضا(ع) و با همراهی خیران در دو سال گذشته آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی در آیین طرح نذر هشتم و آزادسازی هشت نفر از زندانیان زندان گناباد گفت: در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل زندان‌ها و مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی این زندانیان پس از آزادی، زیر‌پوشش حمایت‌های معنوی و فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و هرکدام از آنان به ائمه جماعات مساجد محل زندگی خود معرفی و با نظارت این روحانیون در نماز جماعات مساجد حضور می‌یابند و با کمک افراد خیر و ریش‌سفیدان محلات درخصوص اشتغال و حرفه‌آموزی آنان اقدام می‌شود.
 سعید سرباز جانفدا افزود: همچنین در قالب طرح «معراج» و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و مشارکت ۱۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان مبلغ علوم دینی، دوره‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی برای زندانیان برگزار می‌شود.
به گزارش صداوسیما، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای این طرح که در مرحله نخست در زندان مشهد آغاز شده و به‌تدریج در سایر زندان‌های شهرستان‌های این استان گسترش می‌یابد، کمک به اصلاح فرهنگی و تربیتی و افزایش سطوح معرفتی در زندانیان است.
 وی همچنین عصر دیروز در جریان بازدید از طرح احداث زندان جدید گناباد گفت: اجرای این طرح از ۱۸ سال گذشته آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۷درصدی در حال ساخت است.
سرباز جانفدا گفت: برای اجرای ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی این طرح از ابتدا تاکنون ۷۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ولی با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر تجهیزات برای اجرای ۲۳درصد و تکمیل آن ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 وی گفت: ۲۳درصد باقیمانده طرح ساخت زندان گناباد شامل بخش‌های ابنیه، فاضلاب، طرح فیبر نوری و راه دسترسی است. 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل طولانی بودن روند ساخت زندان جدید گناباد برخی از بخش‌های آن فرسوده و در آستانه تخریب قرار گرفته و توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط به تأمین اعتبار مناسب و سرعت‌بخشی در تکمیل آن ضروری است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه