printlogo


آزادی ۵۴۹ زندانی در قالب طرح «نذر هشتم»

۵۴۹ نفر از زندانیان زندان‌های خراسان رضوی در قالب ۱۸ دوره طرح نذر هشتم به نیت امام رضا(ع) و با همراهی خیران در دو سال گذشته آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی در آیین طرح نذر هشتم و آزادسازی هشت نفر از زندانیان زندان گناباد گفت: در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل زندان‌ها و مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی این زندانیان پس از آزادی، زیر‌پوشش حمایت‌های معنوی و فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و هرکدام از آنان به ائمه جماعات مساجد محل زندگی خود معرفی و با نظارت این روحانیون در نماز جماعات مساجد حضور می‌یابند و با کمک افراد خیر و ریش‌سفیدان محلات درخصوص اشتغال و حرفه‌آموزی آنان اقدام می‌شود.
 سعید سرباز جانفدا افزود: همچنین در قالب طرح «معراج» و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و مشارکت ۱۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان مبلغ علوم دینی، دوره‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی برای زندانیان برگزار می‌شود.
به گزارش صداوسیما، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای این طرح که در مرحله نخست در زندان مشهد آغاز شده و به‌تدریج در سایر زندان‌های شهرستان‌های این استان گسترش می‌یابد، کمک به اصلاح فرهنگی و تربیتی و افزایش سطوح معرفتی در زندانیان است.
 وی همچنین عصر دیروز در جریان بازدید از طرح احداث زندان جدید گناباد گفت: اجرای این طرح از ۱۸ سال گذشته آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۷درصدی در حال ساخت است.
سرباز جانفدا گفت: برای اجرای ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی این طرح از ابتدا تاکنون ۷۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ولی با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر تجهیزات برای اجرای ۲۳درصد و تکمیل آن ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 وی گفت: ۲۳درصد باقیمانده طرح ساخت زندان گناباد شامل بخش‌های ابنیه، فاضلاب، طرح فیبر نوری و راه دسترسی است. 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل طولانی بودن روند ساخت زندان جدید گناباد برخی از بخش‌های آن فرسوده و در آستانه تخریب قرار گرفته و توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط به تأمین اعتبار مناسب و سرعت‌بخشی در تکمیل آن ضروری است.