اهدای لوح تقدیر مشکل کارگران را حل نمی‌کند

پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس:

اهدای لوح تقدیر مشکل کارگران را حل نمی‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما سالی یک بار به کارگر لوح تقدیر بدهیم، مشکل او را حل نمی‌کند، بلکه باید خانواده کارگر و خود کارگران پشتیبانی و حمایت را مشاهده کنند.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری اظهار کرد: مسئله‌ امروز کشور اشتغال دانش‌بنیان است. امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که متأسفانه در بخش‌های مختلف به نیروی کار احتیاج داریم اما کسی نیست به این بخش‌ها ورود پیدا کند. این موضوع موجب شده وارد یک شرایط بحرانی در کشور شویم و ناچاریم با ورود نیروی کار از کشورهای دیگر موافقت کنیم. بسیاری از مجموعه‌ها نیروی کار ندارند و هر چه جلوتر می‌رویم این مسئله مشهودتر می‌شود. 
وی با تأکید بر اینکه این مشکل بسیار جدی است، افزود: اگر تمام نیروی کار اعم از خواهران و برادران را پای کار بیاوریم، باز هم با یک چالش جمعیتی در حوزه‌های مختلف مواجه‌ایم. البته پیشنهادهایی برای رفع این معضل مطرح شده است .یکی از این پیشنهادها استفاده از ظرفیت مساجد حاشیه و نیروهای کارگری است که در آن مناطق ساکن هستند. در واقع لازم است این مساجد فعال شده و نیروهای کار را شناسایی کنند و تحویل صنعت دهند.
پژمان‌فر بیان کرد: البته هدف ما باید این باشد به سمتی حرکت کنیم که نیروی کار آن‌قدر توانایی داشته باشد که بتوان از او در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کرد. امروز کسانی که در بخش تولید و صاحب کارخانه هستند، می‌دانند گاهی یک کارگر در خط تولید با یک ابتکار و پیشنهاد توانسته خط تولید را ارتقا و کیفیت محصولات را افزایش دهد، لازم است اعتماد کنیم و نظام تشویق باید برای حمایت از چنین کارگری ورود پیدا کند تا چنین کارگری دیده شدن را احساس نماید. 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید کار روی انگشت نیروی کار می‌چرخد. ازهمین‌رو نظام کارگری ما باید حمایت شود و او نباید نگرانی بابت امنیت شغلی و درآمد خویش داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه