اجرای ۴۲۵ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان نهبندان

اجرای ۴۲۵ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان نهبندان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت این ستاد در سال گذشته ۴۲۵ طرح اشتغال‌زایی با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات را در شهرستان نهبندان اجرا کرد. سیدمجتبی موسوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر فراهم شده است. اشتغال‌های ایجاد شده در زمینه دامداری، کشاورزی، گلخانه، صنایع‌دستی، قالی‌بافی، مشاغل فنی و خانگی، پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی، آرایشگری و خیاطی بوده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت تاکنون هزار و ۴۰۳ طرح اشتغال‌زایی با پرداخت بیش از ۱۵۱میلیارد تومان تسهیلات در روستاهای محروم نهبندان اجرایی کرده و با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیش از 4هزار نفر فراهم شده است. وی عنوان‌کرد: تاکنون ۲۳مدرسه با ۵۸کلاس درس با اعتبار 5میلیارد تومان و دو مسجد با اعتبار ۲۰۰میلیون تومان با مشارکت این ستاد در شهرستان نهبندان ساخته شده است.
موسوی از در دست اجرا بودن ۳۷طرح عمرانی و زیربنایی با مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی در نهبندان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی، ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی، جاده، کتابخانه، مرمت قنات، ایجاد زمین چمن مصنوعی و پایگاه سلامت است. وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیز با اعتبار 5میلیارد تومان و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته تکمیل و تجهیز شده است.
وی در خراسان جنوبی گفت: تدوین سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح‌های پیشرفت آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت با اعتبار ۵۰میلیارد تومان در سال گذشته دنبال شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه