مردم ماهی نوروز را در نهرها رها نکنند

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی:

مردم ماهی نوروز را در نهرها رها نکنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به ایرنا گفت: مردم ماهی‌های نوروز را در نهرها، سدها و رودخانه‌ها رها نکنند. رضا شکاریان ادامه داد: ماهی قرمز خطری برای زیست ماهی‌های بومی به شمار می‌آید، زیرا ماهی‌قرمز از نژادهای مهاجم است و در صورت رهاسازی در محیط طبیعی به سرعت تکثیر پیدا می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: گونه‌های بومی قادر به رقابت با ماهی قرمز نیستند از این رو در صورت تکثیر ماهی‌های قرمز، زیست آبزیان بومی دچار آسیب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری‌ها مکان‌هایی را در شهرهای استان برای جمع‌آوری و رهاسازی ماهی قرمز در نظر گرفته‌اند که مردم می‌توانند در این مکان‌ها برای رهاسازی ماهی قرمز اقدام کنند.
شکاریان اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار سبزه‌های نوروزی مردم در روز طبیعت جمع‌آوری می‌شود تا به مصرف خوراک دام برسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: سبزه‌های نوروز مانند کشت هیدروپونیک سبز شده‌اند و به عنوان مواد غذایی در اختیار دامداران قرار می‌گیرند. شهردار بجنورد هم گفت: برای جمع‌آوری سبزه‌های عید نوروز، پنج مخزن در مناطق مختلف شهر قرار داده شد تا شهروندان سبزه‌ها را در آن‌ها رها کنند. وی اظهار کرد: سبزه‌های جمع‌آوری شده در اختیار دامداران قرار می‌گیرد و به مصرف دام می‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه