ورود روزانه 53 هزار مسافربه مشهد با ناوگان عمومی

ورود روزانه 53 هزار مسافربه مشهد با ناوگان عمومی

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون و در ایام نوروز پیش رو بیش از ۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی روزانه وارد مشهد می‌شوند.
کریم نوایی نظامی در گفت‌‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع این تعداد مسافر ۲۵ هزار نفر از طریق ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس برون‌شهری و خودروهای سواری کرایه، ۱۶ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی و ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد می‌شوند و تقریباً همین تعداد مسافر نیز با همین ظرفیت مشهد را ترک می‌کنند.
رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر به شکل متغیر روزانه ۶۰۰ تا هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برون شهری در پایانه امام رضا(ع) جابه‌جایی مسافران در این پایانه بزرگ در شرق کشور را برعهده دارند و در روزهای پیش‌رو مشکلی برای جابه‌جایی مسافران نداریم.
مسئول کمیته حمل‌ونقل و آمار قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: با توجه به پیش‌بینی زمان خروج مسافران نوروزی، برای تأمین ناوگان اتوبوسی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فروردین با کمبود روزانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه خواهیم بود.
نوایی افزود: با هماهنگی ایجاد شده با برخی شرکت‌ها و نهادها تاکنون ۲۰۰دستگاه اتوبوس روزانه تأمین شده و مقرر شد بقیه ناوگان نیز با هماهنگی و همراهی استان‌های گلستان، مازندران و اصفهان که در روزهای پرچالش ذکر شده بیشترین مسافر خروجی مشهد را دارند، تأمین شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه