روزه‌داری شاگردان به نیابت معلم قرآن

گرامیداشت یاد‌ استاد در دبیرستان هاشمی‌نژاد4 مشهد

روزه‌داری شاگردان به نیابت معلم قرآن

هاشم رسائی فر

شهریور گذشته بود که خبر آسمانی شدن استاد و معلمشان آن‌ها را در بهت فرو برد. معلمی که سخت کوشید تا دانش‌آموزانش با قرآن و عترت خو بگیرند. چه استادانه کرامت و مهربانی را به آن‌ها آموخت. هنوز که هنوز است شاگردان مکتب «معلمی» حسرت به دل، پر کشیدن استاد را باور نکرده‌اند.
به قول آقای مدیر که می‌گفت چیدمان رابطه معلم و شاگردی وقتی پایه‌اش کرامت و احترام باشد و خمیرمایه‌ای انسانی اسلامی مبنایش، حتی مرگ هم نمی‌تواند موجب جدایی آن‌ها شود.
همین است که حتی پس از گذشت 6 ماه از ملکوتی شدن استاد «مهدی معلمی» شاگردانش در دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد4 مشهد یاد او را در دل دارند و آتش به اختیار ثواب روزه مستحبیشان در ماه شعبان را پیشکش روح معلم فقیدشان می‌کنند. روزه این نوجوانان پاکدل چقدر با ارزش است.
شهریور گذشته در حالی که یک ماه به پایان خدمت و بازنشستگی‌اش باقی مانده بود در اثر کرونا و به فاصله اندکی از درگذشت پدرومادرش دعوت حق را لبیک گفت و همنشین برادر شهیدش شد.
حدود 100 نفر از دانش‌آموزانی که حتی تعدادی از آن‌ها به سن تکلیف هم نرسیده‌اند با هماهنگی آقای دامن‌پاک که امسال جایگزین آقای معلمی در مدرسه شده‌ تصمیمی می‌گیرند که نشان از دل پاک و ضمیر بی‌آلایش آن‌ها دارد.
روزه گرفتن در یکی از روزهای ماه شعبان به نیابت از استاد فقید و نثار ثواب آن به روح آقای معلمی تصمیم این دانش‌آموزان می‌شود تا با این اقدام، یاد و خاطره معلم آسمانیشان را گرامی بدارند.
پنجشنبه گذشته دانش‌آموزان دبیرستان هاشمی نژاد4 آموزش و پرورش ناحیه 3مشهد تصمیمشان را عملی می‌کنند و به نیابت استاد روزه می‌گیرند. خبر به گوش خانواده استاد معلمی که می‌رسد آن‌ها نیز میزبان شاگردان روزه‌دار پدرشان می‌شوند. افطاری که سفره‌اش صفای کرامت و احترامی را داشت که استاد در این سالیان برای شاگردانش مشق کرده بود. بی‌شک پنجشنبه شب استاد معلمی خودش هم کنار شاگردانش حاضر بود و مهربانانه و پدرانه از میهمانان جوانش پذیرایی می‌کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه