نقش شهرداری‌ها در توسعه دیپلماسی شهری

ارجائی در مجمع شهرداران آسیایی تأکید کرد

نقش شهرداری‌ها در توسعه دیپلماسی شهری

درخواست شهردار تاشکند برای دریافت تجربیات مشهد در گردشگری

شهردار مشهد گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای مردمی، نقش بسیار مهمی در دیپلماسی عمومی دارند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی که در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود،  با اعلام این مطلب، اظهار کرد: دیپلماسی شهری در عین هماهنگی باسیاست‌های عمومی دولت‌ها، از آزادی عمل بیشتری برخوردار است و می‌تواند به‌منظور آسایش، رفاه، سلامت و شادی تمامی شهروندان با استفاده از ظرفیت‌های متفاوت، ارتباطات بین شهرها را نیز فراهم کند.
وی ادامه داد: مشهدمقدس با قدمتی بسیار زیاد، مدفن امام رضا(ع) و مشاهیر بسیار زیاد مثل فردوسی بزرگ است، فرهنگی غنی، مردمی مهربان و منظر زیبای مشهد باعث شده تا سالیانه بیش از 30 میلیون نفر به این شهر سفر کنند زیرا زیرساخت‌های شهر مشهد در حوزه گردشگری ازجمله زیرساخت‌های مرتبط با اسکان، حمل‌ونقل، تفریح، سرگرمی و... رفاه زائرین و مسافرین را فراهم می‌کند.
ارجائی افزود: شهرداری مشهد آمادگی دارد تا در قالب همکاری‌های دو و چندجانبه زمینه به اشتراک گذاشتن تجارب خود را فراهم کرده و از همکاری عزیزان استفاده کند.
در حاشیه این اجلاس نیز شهردار تاشکند با شهردار مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد. جهانگیر اورتگوجایف در دیدار با شهردار مشهد گفت: برای من جالب بود که سالیانه 30میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند. به‌همین دلیل تمایل داریم از تجربیات شهرداری مشهد در این زمینه بهره‌مند شویم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهردار پایتخت ازبکستان افزود: مشهد شهری آشنا برای ماست و کتاب‌های زیادی درباره مشهد و بزرگان این شهر مطالعه کرده‌ایم و می‌دانیم 600سال پیش بین کشور ما و ایران فاصله‌ای وجود نداشت و تمام دانشمندان معروف می‌توانستند بین این دو کشور سفر کنند. اورتگوجایف تصریح کرد: باتوجه به‌ حضور بالای گردشگران در مشهد تمایل داریم از تجربیات شما در این زمینه بهره‌مند شویم. در ادامه این دیدار سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز گفت: این دیدار را سرآغاز رابطه بین دو شهر می‌دانم و پیشنهاد می‌کنم هیئت‌های دوجانبه طریقه برقراری ارتباطات بیشتر را بررسی کنند. وی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌توانیم در آینده به آن فکر کنیم خواهرخواندگی دو شهر است، در همین راستا به صورت رسمی از جناب‌عالی دعوت می‌کنم به‌منظور مذاکرات بیشتر به شهر مشهد سفر کنید. شهردار مشهد بیان کرد: برای انتقال تجربیات حوزه گردشگری آمادگی داریم و در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری تاشکند می‌توانیم برای انعقاد قراردادهای لازم پس از بررسی‌های کارشناسی اقدام کنیم. وی با تشریح ویژگی‌های شهر مشهد، از اقدامات مجموعه مدیریت شهری در زمینه‌های توسعه محیط زیست و حمل‌و‌نقل شهری، مدیریت پسماند، گردشگری و شهرهوشمند گفت و از همکاری‌های دوطرفه در این زمینه استقبال کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه