«ناوشکن دنا» پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به اهتزاز درآورد

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مشهد:

«ناوشکن دنا» پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به اهتزاز درآورد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اجرای مأموریت بزرگ ناوشکن دنا از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده شد و پرچم اقتدار نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به اهتزاز درآمد.


امیر دریادار شهرام ایرانی روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: مأموریت موفقیت‌آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس‌ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه بود و افتخار جمهوری اسلامی است که امنیت و ایمنی ‌دریانوردی در عمق آب‌های بین‌المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا‌به‌جا شد.
وی اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با بهره‌گیری از توان داخلی و با اذن رهبرمعظم انقلاب این مأموریت پیچیده را در دل اقیانوس‌ها به سرانجام رساند و دشمنان را با ابهام‌های بسیاری مواجه کرد.
فرمانده نداجا افزود: حرکت ناوشکن ایرانی دنا در مهرماه ١۴٠٠ آغاز و پس از حدود هشت ماه باوجود مسیرهای سخت در اقیانوس‌های آرام و اطلس و توطئه دشمنان، با برنامه‌ریزی دقیق این مأموریت، نهایی شد و با افتخار به کشور بازگشتیم.
او گفت: جوانان ایرانی با انجام موفق این مأموریت پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ‌گاه ما را از حرکت باز نمی‌دارد و تأثیری ندارد.
دریادار ایرانی افزود: در این مأموریت نمایش اقتدار نظام با فرهنگ جهاد و هجرت در دستور کار بود و این مأموریت در طول تاریخ کشور در عرصه اقیانوس تجربه نشده بود، اما با استفاده از توان داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها نشان دادیم برای ایرانیان کاری نشد ندارد. جوانان امروز معبرها را در مسیر این مأموریت باز کردند و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران طوفان‌هایی را پشت سر گذاشته که ناوهای کشورهای مدعی در آن غرق شدند.
فرمانده نداجا گفت: این افتخارآفرینی در سایه فرامین رهبری و با جهاد جوانان ایرانی کسب شد. میانگین سنی سربازان این ناوشکن زیر ٣٠ سال بود و جوانان از ٢٩ استان در این مأموریت حضور داشتند. تمام قوانین و مقررات بین‌المللی در مسیر این مأموریت رعایت شد تا دشمن نتواند ما را زیر سؤال ببرد و نشان دادیم ایرانیان پاسخ احترام را با احترام و پاسخ بی‌احترامی را نیز با سیلی می‌دهند.
دریادار ایرانی ادامه داد: دشمن تلاش زیادی داشت تا ما را از مسیر منحرف کند، اما وقتی درخواست خود برای اجرای رزمایش مرکب را با کشورهای مدعی مطرح کردیم گفتند در اینجا آمادگی نداریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه