printlogo


فرمانده نیروی دریایی ارتش در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مشهد:
«ناوشکن دنا» پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به اهتزاز درآورد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اجرای مأموریت بزرگ ناوشکن دنا از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده شد و پرچم اقتدار نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به اهتزاز درآمد.


امیر دریادار شهرام ایرانی روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: مأموریت موفقیت‌آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس‌ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه بود و افتخار جمهوری اسلامی است که امنیت و ایمنی ‌دریانوردی در عمق آب‌های بین‌المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا‌به‌جا شد.
وی اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با بهره‌گیری از توان داخلی و با اذن رهبرمعظم انقلاب این مأموریت پیچیده را در دل اقیانوس‌ها به سرانجام رساند و دشمنان را با ابهام‌های بسیاری مواجه کرد.
فرمانده نداجا افزود: حرکت ناوشکن ایرانی دنا در مهرماه ١۴٠٠ آغاز و پس از حدود هشت ماه باوجود مسیرهای سخت در اقیانوس‌های آرام و اطلس و توطئه دشمنان، با برنامه‌ریزی دقیق این مأموریت، نهایی شد و با افتخار به کشور بازگشتیم.
او گفت: جوانان ایرانی با انجام موفق این مأموریت پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ‌گاه ما را از حرکت باز نمی‌دارد و تأثیری ندارد.
دریادار ایرانی افزود: در این مأموریت نمایش اقتدار نظام با فرهنگ جهاد و هجرت در دستور کار بود و این مأموریت در طول تاریخ کشور در عرصه اقیانوس تجربه نشده بود، اما با استفاده از توان داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها نشان دادیم برای ایرانیان کاری نشد ندارد. جوانان امروز معبرها را در مسیر این مأموریت باز کردند و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران طوفان‌هایی را پشت سر گذاشته که ناوهای کشورهای مدعی در آن غرق شدند.
فرمانده نداجا گفت: این افتخارآفرینی در سایه فرامین رهبری و با جهاد جوانان ایرانی کسب شد. میانگین سنی سربازان این ناوشکن زیر ٣٠ سال بود و جوانان از ٢٩ استان در این مأموریت حضور داشتند. تمام قوانین و مقررات بین‌المللی در مسیر این مأموریت رعایت شد تا دشمن نتواند ما را زیر سؤال ببرد و نشان دادیم ایرانیان پاسخ احترام را با احترام و پاسخ بی‌احترامی را نیز با سیلی می‌دهند.
دریادار ایرانی ادامه داد: دشمن تلاش زیادی داشت تا ما را از مسیر منحرف کند، اما وقتی درخواست خود برای اجرای رزمایش مرکب را با کشورهای مدعی مطرح کردیم گفتند در اینجا آمادگی نداریم.