افتتاح پروژه کال زرکش در هفته دولت

در بازدید میدانی از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد مطرح شد

افتتاح پروژه کال زرکش در هفته دولت

فرماندار مشهد در حاشیه بازدید از پروژه‌های حاشیه شهر بیان کرد: پروژه کال زرکش که مسئله‌ای اساسی در حاشیه شهر مشهد بود، در هفته دولت افتتاح خواهد شد.


روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه، بازدید میدانی فرماندار مشهد و استاندار خراسان رضوی از برخی پروژه‌های حاشیه شهر مشهد انجام شد.

تخریب ۱۶ ملک غیرمجاز در بستر حریم کال زرکش
در ابتدا از فاز اول پروژه‌ در حال انجام کال زرکش بازدید صورت گرفت. شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد هنگام بازدید از این پروژه بیان کرد: برای پیشبرد این پروژه ۱۶ ملک در بستر حریم کال زرکش وجود دارد که به صورت غیرمجاز ساخته شده و باید تخریب شوند. بخشی از این ۱۶ ملک، مسکونی و تعدادی هم انبار ضایعات هستند. فاز نخست پروژه کال زرکش که مربوط به شهرداری است، تا سه هفته آینده به اتمام می‌رسد.
اکبر سعیدیان افزود: پس از این اتفاق، راه دسترسی جاده سنتو به جاده قوچان به عنوان یک مسیر دسترسی محلی وصل خواهد شد. پروژه بعدی مرتبط با کال زرکش که قرار بود سال گذشته به سرانجام برسد، ساخت راه دسترسی طرفین کال است. پیش از این اهالی از وسط کال رد می‌شدند؛ اما ساخت کانال، این مسیر را مسدود کرده است. امیدواریم راه دسترسی فنی و مناسبی که برای تردد عابر پیاده و تمامی وسایل نقلیه در نظر گرفته شده تا دهه فجر امسال افتتاح شود.
در ادامه این بازدید میدانی‌، در توس ۹۷ از فاز دوم و سوم این پروژه نیز بازدید صورت گرفت که متولیان اجرایی آن‌ها به ترتیب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت آب منطقه‌ای استان هستند. طی این بازدیدها متولیان و مجریان طرح میزان پیشرفت پروژه را تشریح و برخی موانع آن را بیان کردند.

استاندار پای حرف مردم توس نشست
عده‌ای از مردم منطقه توس نیز با شنیدن خبر حضور استاندار و دیگر مسئولان، بی‌واسطه با آن‌ها گفت‌وگو کرده و مطالبات خود را بیان کردند. مهم‌ترین مشکل و خواسته مردم در این منطقه، جمع‌آوری زباله‌ها و برخورد با معتادان متجاهری بود که برای افراد مزاحمت ایجاد می‌کردند.
استاندار خراسان رضوی نیز با حضور در میان اهالی، خواستار پیگیری مطالبات مردمی از سوی مسئولان مربوطه شد و قول رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به مردم داد.

ساخت سه دبیرستان و یک زمین چمن در حاشیه شهر مشهد
در این بازدید، مراسم کلنگ‌زنی و طرح ساخت سه مدرسه و یک زمین چمن نیز انجام شد.
در مجموع، کلنگ ساخت ۴۶۴ کلاس درس در قالب پروژه‌های پراکنده و تفکیکی با حضور استاندار، فرماندار و خیران مدرسه‌ساز در مناطق صیدآباد، باغون‌آباد و ساغروان زده شد.
کلنگ‌زنی دبیرستان‌های ۱۲، ۹ و ۶ کلاسه در این مناطق و یک زمین ورزشی در روستای باغون‌آباد از جمله رویدادهای مثبت این بازدید بود.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم بیان کرد: برای تحقق چشم‌اندازها و ایجاد ۲هزار کلاس در شهرستان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
یعقوبعلی نظری ادامه داد: تلاش می‌کنیم مسئله تراکم حضور دانش‌آموزان در کلاس درس را با کمک خیران محترم برطرف و امیدواریم تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از کسری‌ها را جبران کنیم.
پس از آن در یک دیدار صمیمانه، استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد، با خانواده محترم شهید عباس خلیلی در روستای باغون‌آباد دیدار کردند.
در انتهای این بازدید که تا اذان ظهر به طول انجامید، مسئولان استانی و محلی با حضور در مسجد جامع روستای ساغروان با مردم دیدار کرده و به مطالبات و خواسته‌های آن‌ها گوش سپردند.

رصد پیشرفت‌ پروژه‌های حاشیه شهر مشهد
فرماندار مشهد در حاشیه این بازدید میدانی در گفت‌وگو با قدس خراسان بیان کرد: بازدیدهای میدانی از پروژه‌های حاشیه شهر و دیگر نقاط مشهد از سال گذشته آغاز شد و تقریباً پنجشنبه هر هفته اتفاق می‌افتد. این بازدیدها تنها یک بازدید معمولی نیست و تلاش می‌شود نتایجی کاربردی به دنبال داشته باشد. در این بازدیدها بیشتر رصد پیشرفت پروژه‌ها، شروع پروژه‌های جدید و حل معضلات مردم محلی پیگیری می‌شود.
محسن داوری افزود: یکی از مسائل اساسی حاشیه شهر مشهد پروژه کال زرکش است که حدود ۲۰ سال ناتمام مانده بود. ما از سال ۱۴۰۰ به آن ورود کردیم که پیشرفت قابل توجهی داشت و در هفته دولت افتتاح خواهد شد. هر ماه برای پیگیری پروژه‌ها و رفع موانع آن‌ها جلسه خواهیم داشت و پیشرفت آن‌ها را رصد خواهیم کرد تا به سرانجام برسند.

​​​​​​​خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه