کمیته‌های هفت‌گانه ستاد انتخابات خراسان جنوبی فعال شدند

کمیته‌های هفت‌گانه ستاد انتخابات خراسان جنوبی فعال شدند


​​​​​​​رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: کمیته‌های هفت‌گانه شامل امنیتی، سیاسی، اطلاع‌رسانی، فناوری اطلاعات، پشتیبانی امور مالی، حقوقی، حراست و پاسخ‌گویی به استعلامات برای برگزاری انتخابات در استان تشکیل شده است و مشغول فعالیت هستند.
سید محمدرضا طالبی افزود: اعضای هیئت بازرسی استان نیز مشخص شدند و فهرست آنان را برای صدور ابلاغ به وزارت کشور ارسال کردیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات جزو مؤلفه‌های اثرگذار و بسیار مهم است گفت: برخی آموزش‌ها در سطح بخشداری، فرمانداری‌ها، اعضای ستاد و مسئولان کمیته‌ها و استانداران در وزارت کشور برگزار می‌شود که تاکنون دو دوره آموزشی برگزار شده و این آموزش‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
طالبی اظهار کرد: کسانی که در انتخابات مسئولیت اجرایی دارند باید مجموعه قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را مطالعه کنند و به آن تسلط کامل داشته باشند، حتی به دنبال این هستیم که آزمونی در این زمینه برگزار کنیم.
وی با اشاره به اطلاعیه‌های وزارت کشور درخصوص مراحل برگزاری انتخابات اسفند امسال افزود: آخرین مهلت قبول استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه است و استعفا پس از مدت تعیین شده، برای نام‌نویسی و اعلام داوطلبی مورد پذیرش نخواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه